Sprawdź wodę, którą pijesz!

Żeby być zdrowym nie wystarczy pić dużo wody. Ważne jest, jaką wodę pijemy. Oto kilka wskazówek pomocnych przy jej wyborze.

Sprawdź wodę, którą pijesz!

Sprawdź wodę, którą pijesz!

Woda to podstawowe źródło zdrowia i urody. W każdej gazecie można przeczytać o jej zaletach, nie wszędzie  jednak  możemy dowiedzieć się, jaką wodę powinniśmy pić. Szkoda, bo jej rodzaj jest niezwykle istotny!

Wody butelkowe dostępne w sklepach dzielą się przede wszystkim na wody mineralne wysoko, średnio i nisko zmineralizowane. Do tych ostatnich od niedawna zaliczamy również wodę źródlaną (najczęściej posiada śladowe ilości składników mineralnych). Termin "mineralna" nie odnosi się bowiem do stopnia mineralizacji, oznacza natomiast każdą wodę wydobywaną spod ziemi spełniającą kryterium pierwotnej czystości. W efekcie nie wszystkie wody oznaczane wspólnym terminem "mineralna" mają pozytywny wpływ na nasze zdrowie.

Woda mineralne wysoko zmineralizowana  (mineralizacja 1500 mg/l) zawierają duże ilości składników mineralnych, ale nie wszyscy mogą ją pić bez ograniczeń. W przypadku osób chorych na serce i cukrzycę ważny jest dokładny skład dostępny na etykiecie.

Pij z głową- uważaj na płynne kalorie!

Woda mineralna średnio zmineralizowana (stopień mineralizacji od 500 do 1500 mg/l) to najlepszy wybór dla zdrowej osoby. Można ją pić bez ograniczeń,  pomaga utrzymać odpowiednią ilość minerałów w organizmie.

Woda mineralne nisko zmineralizowana (mineralizacja poniżej 500 mg/l) nie ma żadnego pozytywnego wpływu na nasze zdrowie. Co więcej, nie należy pić zbyt dużych ilości wody źródlanej, ponieważ może nam ona wręcz zaszkodzić! Pozbawiona właściwie składników mineralnych rozrzedza elektrolity zawarte w organizmie. Nadaje się natomiast do przyrządzania potraw czy do parzenia herbaty i kawy.

Przy wyborze wody należy zwracać uwagę na zawartość wapnia i magnezu oraz sodu, który w przypadku niektórych chorób może być szkodliwy.

Niemowlętom powinno się podawać wodę źródlaną, dzieciom do trzech lat wodę mineralną nisko mineralizowaną, natomiast dzieciom powyżej lat trzech już normalną wodę mineralną.

Przy wyborze wody często pojawia się pytanie: gazowana czy nie? Okazuje się, że nie ma to tak naprawdę wielkiego znaczenia. Osoby z problemami gastrycznymi mogą co prawda odczuć skutki picia wody gazowanej, ale ma ona też  pozytywne właściwości. Po dużym wysiłku fizycznym wspomaga wytwarzanie moczu, co łączy się z wydalaniem toksyn  z organizmu.




Dodał(a): Małgosia Grygiel , Środa 22.08.2012 (aktualizacja: 2012-08-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (5)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Haneczka2
ja piję wodę regularnie bo czuje ze moj organizm tego potrzebuje, jak nie wypije tych około 2 litrów dziennie to czuje zdecydowany spadek energii i w ogóle jest tragedia! Piwniczanka mi zasmakowała ostatnio i regularnie ją kupuje, ma dobry skład tu możecie zobaczyć piwniczanka.pl/sklad-wody nawet sami pokazują skład wiec znaczy ze jest ok :)
Dodano: 2016-12-06 14:19:04 Zgłoś nadużycie
Haneczka2
ja piję wodę regularnie bo czuje ze moj organizm tego potrzebuje, jak nie wypije tych około 2 litrów dziennie to czuje zdecydowany spadek energii i w ogóle jest tragedia! Piwniczanka mi zasmakowała ostatnio i regularnie ją kupuje, ma dobry skład tu możecie zobaczyć http://piwniczanka.pl/sklad-wody nawet sami pokazują skład wiec znaczy ze jest ok :)
Dodano: 2016-12-06 14:18:50 Zgłoś nadużycie
NataliaMarczak
Najnowszy ranking wód gazowanych http://www.pij-wode.pl/blog/ranking-wod-mineralnych :)
Dodano: 2014-07-02 12:12:57 Zgłoś nadużycie
Anonim
Po pierwsze, picie wody to wynik zagrań komercyjnych. Lepiej napić się zwykłej kranówki, przegotowanej i np z dodatkiem miodu. Ogólnie powinno się unikać wody butelkowej. Ja wolę zresztą soki i owoce. Nawet zamiast słodyczy, podjadam sobie raczej takie rzeczy http://panorzeszek.pl/produkt/suszone-owoce/figi-suszone.
Witaminy, składniki mineralne, odżywcze, wszystko to mamy wokoło siebie a nie w butelkach.
Dodano: 2012-08-27 09:48:23 Zgłoś nadużycie
Anonim
Pani Małgosiu,
sugeruję zweryfikowanie tego materiału, bo jest w nim trochę nie tyle nieścisłości, co niestety nieprawdziwych informacji.
1. Wody butelkowane dzielimy na mineralne. źródlane, stołowe i lecznicze. Wód źródlanych nie zaliczamy do mineralnych - to się wzajemnie wyklucza. O kwalifikacji wody do danej grupy decyduje przede wszystkim PZH, ale to producent składa wniosek o zakwalifikowanie własnej wody do tej grupy, której wymagania spełnia.
2. To nieprawda, że woda źródlana nie ma pozytywnego wpływu na organizm. Ma - nawadnia go, czyli spełnia swoją najistotniejszą funkcję. Nie stanowi dodatkowego źródła składników, ale temu służy przede wszystkim dieta - żadna woda nie dostarczy wszystkich potrzebnych nam składników.
3. Woda średniozmineralizowana nie jest odpowiednia dla każdego (bo dla niemowląt i małych dzieci nie jest zalecana) - to wody niskozmineralizowane są przeznaczone do picia na co dzień dla każdego bez względu na liczbę lat i stan zdrowia czy fizjologiczny osoby - od niemowlaka, przez kobiety w ciąży po starszych.
4. Wody wysokozmineralizowane nie są dla wszystkich, ale to nie dotyczy tylko chorych na serce czy cukrzycę, także kobiet w ciąży, dzieci, chorych na nerki itd. Jeśli lubimy smak wody o wysokiej mineralizacji i pijemy ją codziennie, to dobrze skonsultować to z dietetykiem.
5. Na jakiej podstawie powstało stwierdzenie, że woda źródlana może zaszkodzić? Właśnie dlatego jest odpowiednia dla wszystkich, że naprawdę trzeba by się mocno postarać, aby tak się stało, czyli pić więcej niż są w stanie "przefiltrować" nasze nerki. W taki sposób każdy płyn może zaszkodzić. takie sytuacje w zasadzie się nie zdarzają, dlatego tez nie jest ustalony górny limit spożycia płynów. Aby zaszkodzić sobie piciem wody, trzeba by pić jej co godzinę tyle, ile wynosi całodzienne zapotrzebowanie.
6. To nieprawda, że woda gazowana działa w sposób szczególnie korzystny po wysiłku fizycznym, wręcz przeciwnie - gaz zawarty w wodzie podrażnia śluzówkę żółądka i hamuje uczucie pragnienia, w efekcie wypijamy mniej, niż organizm faktycznie potrzebuje. Toksyny neutralizuje wątroba, nie woda - sama by sobie z nimi nie poradziła.
Myślę, że najważniejszą radą dla wszystkich będzie wybierać tę wodę, która nam smakuje i co jakiś czas ją zmieniać.
Pozdrawiam
Maja
Dodano: 2012-08-23 08:40:26 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×