Szybkie i zdrowe odżywianie

Jestem mamą dwójki dzieci i nie mam czasu na regularne jedzenie posiłków. Często korzystam z barów fast-food, ponieważ nie zawsze mam czas i chęci gotować w domu. Czy ma Pani jakąś radę dla zabieganej mamy na zdrowe odżywianie?

szybkie odżywianie

Najważniejsze w takiej sytuacji jest planowanie zakupów, tak aby pod ręką były zawsze zdrowe i łatwe do przygotowania produkty. Wtedy unikniemy problemów typu "nie mam czasu na zakupy i gotowanie, więc kupię coś szybkiego w drodze do domu". Warzywa i owoce powinniśmy od razu po kupieniu umyć i usunąć zbędne części (jak liście z rzodkiewek czy szypułki z truskawek), tak, żeby można je było szybko użyć albo zabrać ze sobą kiedy wychodzimy z domu. Możemy naszą dietę wzbogacić w warzywa i owoce także dzięki mrożonkom – są łatwe w przygotowaniu i można na ich bazie zrobić w krótkim czasie zdrowe i lekkie dania dla całej rodziny, np. zupy czy sałatki.

Pamiętajmy, że kasze czy makarony możemy gotować w większej ilości tak, aby następnego dnia mieć już część posiłku gotowego, co znacznie skraca czas spędzany w kuchni. Wygodnymi i zdrowymi produktami są też jogurty, kefiry i inne napoje mleczne. Jak to wygląda w praktyce? Świeże truskawki możemy rozgnieść z jogurtem i odrobiną cukru i podać z makaronem, którego ugotowałyśmy więcej poprzedniego dnia. Jeśli dysponujemy opiekaczem możemy też przyrządzić tosty z chudą wędliną i serem oraz surówką z warzyw. Takich pomysłów może być znacznie więcej – zwykle jest tak, że kiedy zaczyna się je wprowadzać w życie, kolejne pomysły same przychodzą do głowy. Tak więc zachęcam Panią do wprowadzania zmian, ponieważ będzie to korzystne dla zdrowia nie tylko Pani, ale całej rodziny.


Ekspert Kalorynka.pl: Aneta Książek, dietetyk

Dodał(a): Karolina Kawecka , Poniedziałek 18.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×