TBC - wszystko, co powinnaś wiedzieć o tym treningu

Najważniejsze informacje dotyczące treningów TBC.

tbc-trening.jpgTBC to skrót od słów z języka angielskiego Total Body Conditioning, co w uproszczeniu oznacza modelowanie całego ciała. Ćwiczenia TBC koncentrują się wzmocnieniu mięśni całego ciała, nie tylko od pasa w dół, jak to jest w przypadku zajęć ABT.

 Zobacz także: Najważniejsze informacje dotyczące treningu ABT

Ćwiczenia TBC są najbardziej popularnymi treningami fitness, dlatego znajdziecie je w ofercie wszystkich klubów fitness. Zajęcia odbywają się przy dyskotekowej, rytmicznej muzyce. Głównym ich celem jest wyszczuplenie, wzmocnienie i wyrzeźbienie mięśni całego ciała. Po rozgrzewce, której często towarzyszą stepy, rozpoczyna się część właściwa, w której główny nacisk położony jest na ćwiczenie mięśni rąk, brzucha, nóg i pośladków. 

Nie ma ogólnego schematu takich zajęć, każdy instruktor może je planować według swoich możliwości i widzimisię, ale zazwyczaj na treningach tego typu pojawia się mnóstwo ćwiczeń z wykorzystaniem stepów, hantli i obciążeń na nogi. Podobnie jak w przypadku ABT możecie też spodziewać się "brzuszków", "desek" i przysiadów. 

TBC polecane są dosłownie wszystkim - tym, którzy już chodzili wcześniej na fitness i tym, którzy na sali treningowej stawiają dopiero swoje pierwsze kroki. Jeśli zauważysz, że mało się męczysz i trening jest zbyt słaby, możesz dołożyć sobie trochę obciążenia i poczujesz różnicę. Zaletą tych ćwiczeń jest to, że stopień trudności możesz sobie sama regulować wagą hantli.  

Na ABT można spalić nawet do 400 kcal. 

Zobacz także: Hoopdance, czyli taniec z hula hop. Inspirujące filmiki!

Jesteś ciekawa, jak wyglądają takie zajęcia? Zobacz przykładowy filmik z treningiem TBC:

Zobacz także: Jak w ciągu 100 lat zmieniała się moda fitness?

Źródło: MilionKobiet.pl, YouTube
Foto: Shutterstock

Dodał(a): Karolina Zdunowska , Sobota 19.09.2015 (aktualizacja: 2015-09-19)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×