Trening siłowy jest skuteczniejszy w walce z brzuszną oponką?

Wielu z nas myśli, że to trening aerobowy jest najlepszy, by pozbyć się niechcianego tłuszczu wokół brzucha. Czy jednak taka teoria jest prawdziwa?

jak zrzucić oponkę.jpg

Trening siłowy jest skuteczniejszy w walce z brzuszną oponką?

 

Ogólne przekonanie na temat treningów jest takie, że ten aerobowy pomaga uchronić się przed zbędnymi kilogramami, a ten siłowy zapewnia pięknie wyrzeźbione mięśnie. Czy jednak faktycznie można przyjąć, że podział ten jest właściwy?

Naukowcy z Harwardu opublikowali niedawno wyniki badań, które przeprowadzili na bardzo dużą skalę. W ich eksperymencie, który trwał 12 lat wzięło udział aż 10,5 tysiąca amerykanów w wieku mniej więcej 40 lat.

Zobacz też: JAK MIEĆ PŁASKI BRZUCH? 

Podczas rozpoczęcia eksperymentu, wszystkim uczestnikom zmierzono obwód talii i zadano pytanie na temat ich aktywności fizycznej, czyli na jaki trening najczęściej się decydują i jak często to robią. Przez kolejne lata notowano skrzętnie wszystkie zmiany w wyborze rodzaju treningu jak i w jego intensywności. To wszystko, po dogłębnej analizie pozwoliło naukowcom postawić wniosek, że trening siłowy jest skuteczniejszy w walce ze zbędną tkanką tłuszczową.

 

Mężczyźni, którzy  wydłużyli swój codzienny trening siłowy o 20 minut wykazali mniejszy przyrost zbędnych kilogramów w okolicach brzucha, na przestrzeni tych 12 lat, niż Ci, którzy polegali na treningach aerobowych

Naukowcy z Harwardu, którzy czuwali nad całym badaniem mówią, że to pokazuje, jak ważna jest aktywność fizyczna nie tylko ze względu na aktualne samopoczucie i wygląd, ale także ze względu na to jak będziemy się czuć i wyglądać w przyszłości. 

- Udowodniliśmy, że zaangażowanie w trening oporowy lub, najlepiej, łączenie go z regularnym treningiem aerobowym może skutecznie chronić przed odkładaniem się na starość tłuszczu brzusznego, a jednocześnie pomóc w zwiększeniu lub choćby zachowaniu pierwotnej ilości masy mięśniowej -podsumowują naukowcy.

Zatem jeśli nie chcecie w tym momencie, jak i w późniejszym wieku zmagać się z bardzo nielubianym gościem, jakim jest oponka na brzuchu, czas zabrać się do pracy i postawić na 20 minutowy codzienny trening siłowy.

Zobacz też:

Źródło: Milionkobiet.pl

Foto: Shutterstock.com

Dodał(a): Paulina Lęcznar , Wtorek 06.01.2015 (aktualizacja: 2015-01-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Ciekawa teoria, ale może być prawdziwa. Sama odchudzam się trenując w domu z lionfitness.pl i lepsze wyniki mam przy ćwiczeniach siłowych:)
Dodano: 2015-02-12 15:18:50 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×