Trening z głową

Wstajesz rano, za oknem słońce, masz mnóstwo energii. I postanawiasz: kupuję karnet na siłownię. Jak rozpocząć trening, żeby za szybko nie wytracić pozytywnego zapału i energii, a przy okazji nie nabawić się kontuzji? W jaki sposób dostosować dietę do nowego trybu życia? Czy wspomagać się sumplementami? To będzie Twoje A,B,C treningu na siłowni.

treningi

Pierwszym etapem jest określenie celu, jaki chcemy osiągnąć – czy ma to być spadek wagi, czy np. zależy nam na kształtowaniu mięśni. Od celu będzie zależało to w jaki sposób będziemy ćwiczyć. Najlepiej, gdy plan treningu jest ustalany indywidualnie przez trenera. Podczas pierwszej wizyty powinnaś wykonać trening próbny, nazywany niekiedy testem wysiłkowym. Wyniki pokażą w jakiej jesteś kondycji i pomogą trenerowi ustalić odpowiedni poziom zaawansowania ćwiczeń, które będziesz wykonywać.

Jest siła

Wizyta na siłowni to około 60 – 75 minut. Pierwsze 15 minut powinnaś przeznaczyć na rozgrzewkę. Należy zacząć od tzw. ćwiczeń aerobowych, aby przygotować ciało do dalszego wysiłku. Wystarczy około 10 minut spędzonych na bieżni, rowerku czy orbitreku. Następnie, warto wykonać kilka skłonów, krążeń ramionami czy biodrami.

Jeśli przez jakiś czas miałaś przerwę w uprawianiu sportu, przez pierwszy miesiąc warto postawić na trening ogólnorozwojowy i wykonywać ćwiczenia kształtujące różne partie ciała. Na jednym treningu powinnaś wybrać 2 – 3 partie ciała, które zamierzasz kształtować. Najbardziej efektywne będzie wykonywanie na każdej z maszyn trzech serii po 15 powtórzeń każda. Nie przesadzaj z obciążeniem! Na początek, najlepiej wybrać takie, które stawia lekki opór. Wraz z upływem czasu  i polepszeniem kondycji będziesz mogła je zwiększać. Siłowa część treningu powinna zająć 20 – 25 minut.

Spalaj w równym tempie

Kolejne 30 – 40 minut należy poświęcić na trening aerobowy. Możesz wybrać przyrząd, z którego korzystałaś podczas rozgrzewki lub przerzucić się na inny. Początkującym zalecany jest orbitrek, który nie tylko nie obciąża kolan, ale również angażuje do pracy górne partie ciała.

Coraz więcej siłowni decyduje się na zamontowanie ekranów przy urządzeniach do aerobów. Dzięki temu czas spędzony na ćwiczeniach upłynie ci szybciej, nie będziesz co kilka minut zerkać na zegarek, tylko skupisz się np. na ulubionym serialu. Jeśli zdecydujesz się na bieżnię, pamiętaj, żeby ustawić nawet minimalny kąt nachylenia (najbardziej efektywny wynosi od 3 do 5 stopni).

Ćwiczenia aerobowe mają zbawienny wpływ na nasz organizm. Nie tylko pomogą zgubić zbędne kilogramy, ale przede wszystkim zwiększą twoją wydolność. Już kilka treningów może sprawić, że będziesz chętniej korzystać ze schodów, a bieg do autobusu nie skończy się zadyszką. Bardzo ważne jest, żeby ćwiczenia aerobowe były wykonywane w równym tempie i bez przerwy. Na początku nie decyduj się na sprint, tylko postaw na spokojny i jednostajny jogging.

Dodał(a): Edyta Zlomaniec , Poniedziałek 27.02.2012 (aktualizacja: 2012-02-24)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
elaela
Sport i ruch sa bardzo ważne w naszym życiu! Przykładem jest mój kolega, który tryska energią i zdrowiem. Ćwiczy na siłowni od dłuższego czasu i bardzo regularnie trenuje. Bierze także https://centrumodzywek.net/193_best-body , ponieważ dzięki nim ma możliwość znacznie szybciej rozwijać swoje mięśnie!
Dodano: 2017-02-27 18:50:57 Zgłoś nadużycie
paula2509
:)
Dodano: 2011-09-13 17:27:06 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×