Trzymaj linię w biurze

Nasz dietetyczny program połączony z prostymi ćwiczeniami przy biurku sprawi, że "siedząca" praca nie zagrozi twojej sylwetce. Obiecujemy, że po miesiącu będziesz lżejsza przynajmniej o 3 kilo.

Trzymaj linię w biurze

Chrupanie ciasteczek, jedzenie tłustych kanapek i wypijanie hektolitrów kawy – to biurowe zwyczaje, które zwykle kończą się przyrostem masy ciała. Niekontrolowanemu jedzeniu sprzyjają stres, pośpiech, nerwy – czyli wszystko to, czego w pracy masz pod dostatkiem. Na szczęście złe biurowe nawyki można zmienić. Od dziś zaczynasz dietę. Dostarcza ona nie więcej niż 1500 kalorii dziennie i zakłada jedzenie pięciu posiłków w równych odstępach czasu. W twoim nowym menu królują produkty pełnoziarniste, białka w postaci chudego nabiału i mięsa oraz dobre tłuszcze (kwasy tłuszczowe omega-3, -6 i -9). Do tego co dzień pij 1,5 litra wody mineralnej. Po 4 tygodniach nie tylko schudniesz, ale także nauczysz się nowych, zdrowych nawyków i zapomnisz o nałogu pogryzania.

Dzień 1

Śniadanie:

Jogurt z owocami: szklanka jogurtu, pół szklanki malin, 3 łyżki musli, łyżka orzechów laskowych. Wymieszaj jogurt z owocami i płatkami, posyp orzechami. Do picia kawa lub herbata.

Przekąska I:

Owocowa mieszanka: brzoskwinia, 2 śliwki, banan, listki mięty, 4 łyżki płatków z otrąb. Owoce obierz, pokrój, posyp płatkami i miętą.

Przekąska II:

Sałatka ziemniaczana: 2 ugotowane ziemniaki, kwaszony ogórek, pomidor, pół papryki, kilka liści sałaty (lub rukoli), posiekany koperek, sól, pieprz, łyżka oliwy, sok z cytryny, kromka razowego chleba żytniego (30–40 g). Ziemniaki, paprykę, pomidora i ogórki pokrój w talarki, sałatę porwij, przypraw do smaku, zmieszaj z oliwą i sokiem z cytryny. Do sałatki możesz dodać ugotowane lub upieczone mięso.

Obiad:

Grillowania pierś kurczaka, ugotowana fasolka szparagowa, pół torebki ugotowanego ryżu, sałata z sosem winegret.
Przed snem:

Twarożek ziarnisty (120 g).

Dzień 2

Śniadanie:

Koktajl owocowy: szklanka jagód i łyżka siemienia lnianego wymieszane z jogurtem (150 g). Tost z konfiturą.

Przekąska I:

Kolorowa sałatka: jabłko, cebula, sałata, 2 łyżki oliwek, chili, cukier, pieprz, oliwa. Cebulę pokrój w piórka, dodaj cząstki jabłka, listki sałaty i oliwki. Całość wymieszaj, dodaj przyprawy i oliwę.

Przekąska II:

Sałatka groszkowa: jajko ugotowane na twardo, garść rukoli, 3 łyżki zielonego groszku, 2 łyżki majonezu, łyżka musztardy, natka, sól. Jajko pokrój, wymieszaj z rukolą, groszkiem i sosem z majonezu, musztardTrzymaj linię w biurzey i natki. Przypraw solą i pieprzem.

Obiad:

Dzwonko łososia pieczone w przyprawach, 2 pieczone ziemniaki.

Przed snem:

Szklanka mleka.

Dzień 3

Śniadanie: 

Jogurt owocowy z płatkami: jogurt (150 g), 4 łyżki płatków wielozbożowych, łyżka siemienia lnianego.

Przekąska I:

Surówka z buraków: młody burak, 2 kwaszeniaki, jabłko, koperek, 2 łyżki majonezu, sok z połowy cytryny, sól, pieprz, łyżka otrąb pszennych, kromka chleba razowego żytniego. Buraka, jabłko i ogórki zetrzyj na tarce, zmieszaj z majonezem i posyp zieleniną, przypraw i wymieszaj z otrębami.

Przekąska II:

Kuskus inaczej: 3 łyżki suchego kuskusu, pomidor, świeży ogórek, koperek, listki bazylii, plaster wędliny, 3 łyżki soku z cytryny, curry, imbir, sól, pieprz. Kuskus zalej wrzątkiem, przykryj i odstaw na 5 min. Warzywa pokrój i dodaj wędlinę, wymieszaj z kuskusem i sokiem, posyp przyprawami.  

Obiad:

Pieczony kurczak: pierś kurczaka (150 g), kawałek pora, marchewka, sos sojowy, łyżka oliwy, tymianek, sól, łyżeczka majonezu. Mięso natrzyj tymiankiem, polej sosem sojowym z oliwą i upiecz w folii. Pora pokrój w talarki, dodaj startą marchew, wymieszaj z majonezem.

Przed snem:

Plaster białego sera.


Dodał(a): Edyta Zlomaniec , Poniedziałek 18.07.2011 (aktualizacja: 2011-07-18)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Gray Moka
Warto do pracy kupić sobie kilka różnych herbat - to miłe urozmaicenie i łatwiej pilnować posiłków i picia :).
http://www.graymoka.pl/herbaty
Dodano: 2016-04-20 16:26:42 Zgłoś nadużycie
paula2509
lubie jeść kurczaka
Dodano: 2011-09-01 16:49:23 Zgłoś nadużycie
glabelka
Dieta wygląda smakowicie : ) Na szczęście ja nie mam problemów z nadwagą, ale faktycznie biurowe nawyki wielu osób pozostawiają wiele do życzenia a wśród drugich śniadań i obiadów królują batoniki, fast foody i nieśmiertelna kawa.
Dodano: 2011-07-18 13:11:44 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×