Ukryty cukier? Zobacz go!

Cukier jest wszędzie! Nawet tam, gdzie się go nie spodziewasz! Znajdziesz go nie tylko w słodyczach i smakołykach, ale także w pieczywie, jogurtach,a nawet sałatce!

zeby.jpg

Cukier to nie tylko to, co słodkie. Mamy z nim do czynienia częściej, niż nam się wydaje i spożywamy go zdecydowanie więcej, niż jesteśmy tego świadomi. Potrafi skutecznie ukryć się w potrawach,
w których się go nie spodziewamy, np. w pizzy, hamburgerze czy sałatce z dressingiem. W codziennej diecie spożywamy średnio około 60 g cukru.

Cukier jest wyjątkowo groźnym wrogiem naszych zębów. To doskonała pożywka dla bakterii, które
w procesie jego metabolizmu produkują kwasy. Te z kolei mogą rozpuszczać warstwę mineralną, znajdującą się na powierzchni zęba, finalnie doprowadzając do powstania ubytków.
80% dzieci i 92% polskich nastolatków cierpi z powodu próchnicy. O zęby należy dbać szczególnie, ponieważ muszą służyć nam przez całe życie. Odpowiednia ochrona przed czynnikami chorobotwórczymi to podstawa. Cukier stanowi poważne zagrożenie dla zdrowia zębów, dlatego ważne jest uzmysłowienie sobie, jak aktywnie chronić zęby przed atakami kwasów powstałych z metabolizmu cukrów - mówi Sylwia Piankowska, Dyrektor Rynku Masowego w GSK.

Zobaczcie także: Obrazy z pasty do zębów? Jak to możliwe?

Nie da się ukryć, że najlepszym sposobem na walkę z cukrem jest mycie zębów za pomocą odpowiedniej pasty do zębów, np. pastą Aquafresh@Ochrona przed Cukrami.

Dobry stan zdrowia jamy ustnej to połączenie kilku zasad, które musimy wdrożyć do naszego stylu życia. Powinniśmy kontrolować nasze wybory, czyli jeść z umiarem, ale nie musimy odmawiać sobie przyjemności jedzenia produktów, które zawierają cukier, pod warunkiem że będziemy myć zęby minimum dwa razy dziennie pastą, która chroni zęby przed ukrytym cukrem.
Najważniejsze to zachować bilans pomiędzy zdrowym stylem życia a odrobiną przyjemności. Jedzmy zdrowo, co nie oznacza konieczności  odmawiania sobie smacznych potraw, nawet tych, które mogą zawierać cukier. Nasz organizm odwdzięczy się nam wówczas dobrą kondycją i wyśmienitym nastrojem. Pamiętajmy jednak o konieczności dbania o higienę jamy ustnej, o którą najlepiej zatroszczyć się pod opieką ekspertów. - mówi dietetyk Anna Kaczorek-Juszkiewicz.

Zobaczcie także: Mycie zębów to nie taka prosta sprawa

Zobaczcie ile kostek cukru znajdziecie w niektórych produktach spożywczych:

Banan 120 g - 4,6 kostki cukru
Pomarańcza 240 g - 4,4
Jabłko 180 g - 3,5
Pomidor 170 g - 0,8
Marchewka 60 g - 0,6
Jogurt naturalny 160 ml - 2
Ketchup 15 g - 0,5
Cola 220 ml - 4,5
Frytki 100 g - 7,7
Ciastko zbożowe 100 g - 6



Zobaczcie także:



Źródło: Mat. prasowe
Foto: Shutterstock


Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Piątek 24.04.2015 (aktualizacja: 2015-04-30)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×