Warzywo dnia: bakłażan

Bakłażany, inaczej oberżyna, mimo, że nie zawierają dużo witamin, w zamian posiadają inne cenne wartości. Sprawdź jakie!

Warzywo dnia: bakłażan

Warzywo dnia: bakłażan

Mimo, że jest łatwo dostępny rzadko gości w naszej kuchni. Wielu przeszkadza specyficzny smak goryczki, który można zniwelować, gdy się go odpowiednio przyrządzi. Warto jednak zapoznać się z jego walorami.

Sezon na ten ciemnofioletowy przysmak trwa od czerwca do września. Zanim bakłażan trafił na nasze stoły i na sklepowe półki, był uważany za trujący. Wszystko zmieniło się dopiero w XIX wieku.

Warzywo składa się w 90% z wody, niewielkiej ilości białka, tłuszczu i tylko 2% cukrów, dzięki czemu jest mało kaloryczny ( w 100g jest zaledwie 20 kcal!), ale przyrządzanie go oraz wszelkie dodatki, powodują, że może być tuczący. Zawiera także składniki mineralne takie jak: potas, żelazo, fosfor, wapń, witaminę A i C oraz witaminy z grupy B. Ich zawartość jest jednak niewielka.

Warzywo dnia: bakłażan

Warzywo dnia: bakłażan


Mimo to, bakłażany posiadają inne cenne właściwości:

• obniżają poziom cholesterolu
• mają właściwości odtruwające
• zawierają antyoksydanty, które chronią nas przed nowotworami oraz zwiększają naszą odporność na wszelkie infekcje

Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzić z ilością spożywania bakłażanów, ponieważ są ciężkostrawne i mogą powodować wzdęcia. Warzywo przez zawartość solaniny, nie nadaje się do jedzenia na surowo. Jest to związek toksyczny, który w nadmiarze może spowodować zatrucie pokarmowe.

Źródło: MilionKobiet

Foto: Thinkstock




Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Czwartek 11.07.2013 (aktualizacja: 2013-07-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×