Warzywo dnia: fasolka szparagowa

Fasolkę szparagową znamy pod postacią strąków w kolorze żółtym lub zielonym. Nie tylko ładnie się prezentuje, ale też posiada wiele cennych właściwości.

Warzywo dnia: fasolka szparagowa

Warzywo dnia: fasolka szparagowa



Sezon na fasolkę szparagową w pełni. W Polsce najczęściej spotykamy jej dwie odmiany: żółtą i zieloną. Żółta fasolka ma delikatny smak, bardziej kremowy, natomiast zielona jest wyrazistsza w smaku. Okazuje się, że jest to warzywo, które może choć niepozorne, posiada bardzo dużo witamin i składników odżywczych.

Żółta fasolka zawiera więcej potasu i fosforu od zielonej, która natomiast posiada więcej kwasu foliowego
i witaminy A.

Zawarty w niej błonnik wspomaga pracę układu trawiennego, a zawartość manganu pomaga
w przyswajaniu wit. z gr. B i E oraz magnez. Dodatkowo w fasolce występuje Wit. C, beta-karoten, fosfor, potas, przeciwutleniacze, wit. K.

Fasolka szparagowa wspomaga pracę układu pokarmowego, jest doskonałym antyoksydantem przeciwdziała chorobom serca, wspomaga układ odpornościowy, układ moczowy.


Warzywo dnia: fasolka szparagowa

Warzywo dnia: fasolka szparagowa



Ponadto fasolka zawiera niski indeks glikemiczny i jest wskazana dla cukrzyków, gdyż zawarte w niej białko pomaga w kontroli poziomu cukru we krwi. Białko to jest podobne w swym składzie do tego pochodzącego z mięsa, więc tym warzywem możemy zastąpić np. wołowinę.

Poprzez swą zawartość wit. K fasolka wspomaga wchłanianie wapnia, co ma szczególny wpływ zwłaszcza u dzieci. Pomaga również w stymulacji krzepliwości krwi, przez co powinny na nią zwrócić uwagę kobiety
w czasie menstruacji, gdyż zmniejsza krwawienie. Łagodzi również objawy PMS.

Ugotowane strączki mają działanie moczopędne, co jest ważne zwłaszcza dla osób borykających się
z problemem chorób pęcherza, czy nerek. Fasolka też zapobiega powstawaniu cellulitu wodnego.

Ze względu na wysoką zawartość kwasu foliowego jest niezwykle wskazana dla kobiet w ciąży.

Fasolka ma niewiele kalorii (27 kcal w 100g) .

Niestety fasolka może powodować wzdęcia, więc osoby mające z tym problem, otyłe nie powinny jej spożywać zbyt często.


Źródło: MilionKobiet.pl

Foto: Thinkstock






Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Środa 14.08.2013 (aktualizacja: 2013-08-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×