Warzywo dnia: jarmuż

Jesteśmy w środku sezonu na jarmuż. Jedz je do oporu, bo jest bardzo zdrowe, a do tego równie smaczne. Przeczytaj jakie właściwości kryje w sobie to warzywo!

Warzywo dnia: jarmuż

Warzywo dnia: jarmuż


Jarmuż należy do warzyw kapustnych. Jego ojczyzną jest rejon basenu Morza Śródziemnomorskiego. Warzywo jest długie, owalne, a jego charakterystyczną cechą jest kędzierzawość liści. Miłośnicy zdrowego jedzenia od dawna doceniają walory zdrowotne i smakowe jarmużu i z chęcią wprowadzają to warzywo do swojego menu.

Jakie są jego właściwości?


Jarmuż to przede wszystkim bogactwo przeciwutleniaczy. Ich stężenie jest tu naprawdę duże. Jest bogatym źródłem beta-karotenu, witaminy K, witaminy C, witamin z grupy B, witaminy E, luteiny, zeaksantyny, a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan, który przeciwdziała wrzodom żołądka. Jarmuż jest również doskonałym źródłem żelaza, wapnia, fosforu i magnezu.

Zawartością witaminy C jarmuż przewyższa jedynie papryka i natka pietruszki. Warzywo to wykazuje bardzo silnie działanie przeciwzapalne i przeciwbakteryjne, blokuje działanie czynników rakotwórczych. Jarmuż zalicza się do warzyw lekkostrawnych, zalecanych zwłaszcza osobom starszym i dzieciom. Można go zjadać na surowo, zapiekać, smażyć, gotować jak kalafior oraz dodawać do różnych zup jarzynowych z wyjątkiem kalafiorowej, ze względu na kolor.

Jak widzisz, jarmuż to cud kapusta! Prawdziwa bomba witaminowa. Delektuj się jego smakiem - jest lekko orzechowy, aromatem, a także korzystaj z jego zdrowotnych właściwości. To samo zdrowie w zielonym kolorze!


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock



Dodał(a): Agnieszka Podgórska , Piątek 22.11.2013 (aktualizacja: 2013-11-22)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×