Witamina dnia: K

Słyszałaś o witaminie K, ale nie wiesz, czy powinnaś ją uzupełniać? Zapoznaj się z informacjami, które przygotowaliśmy!

Witamina dnia: K

Witamina dnia: K



Witamina K należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Bierze ona udział w wielu ważnych dla naszego organizmu procesach.

Do funkcji witaminy K zaliczamy: wytwarzanie czynnika przeciwkrwotocznego, zmniejszanie krwawień (w tym miesiączkowych), działanie przeciwbólowe i przeciwzapalne, wykazuje też właściwości przeciwgrzybiczne i przeciwbakteryjne. Ponadto wpływa na prawidłowe działanie układu kostnego, a część badań potwierdza, że hamuje proces powstawania niektórych nowotworów, np. jajników, czy piersi.

Jej niedobór zauważymy poprzez pogorszenie się krzepliwości krwi, wystąpienie krwotoków, powolne gojenie ran, wystąpienie skaz krwotocznych u noworodków.

Natomiast nadmiar witaminy K ujawni się poprzez pogorszenie pracy wątroby, a także nadmierne pocenie się oraz poczucie gorąca.

Do źródeł witaminy K należą: truskawki, warzywa o zielonych liściach (szpinak, kapusta, sałata, brokuł), groszek, pomidory, awokado, brzoskwinie, rzepa, soja, ser, jaja, wątroba wołowa i wieprzowa.

Należy pamiętać, że nadużywanie leków przeciwbólowych, czy antybiotyków, zanieczyszczone powietrze oraz środki konserwujące w gotowych produktach spożywczych niszczą witaminę K.



Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock




Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Poniedziałek 09.09.2013 (aktualizacja: 2013-09-09)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×