Wstawaj, szkoda dnia!

Co rano rozpoczynacie dzień od kubka kawy i myślicie, że bez tego nie dałybyście rady funkcjonować? Przedstawiamy Wam sposoby jak skutecznie pobudzić się do życia!

Wstawaj, szkoda dnia!

Wstawaj, szkoda dnia!


Od samego rana czujesz się mocno zmęczona i najchętniej wróciłabyś do łóżka, a tu praca czeka i decydujesz się na kolejną kawę? Mamy naturalne sposoby na pobudzenie swojego organizmu, które pomogą nam przetrwać szczególnie te zimowe, szare poranki.

Nie bądź mroczna

Po pierwsze dostarcz organizmowi światła, najlepiej dziennego, czyli odsłoń rolety, zasłonki, a jeżeli wstajesz, kiedy na dworze jest jeszcze ciemno, ustaw włącznik światła tak, aby w porze Twojej pobudki dawał lekkie światło imitując dzienne promienie słoneczne. Dzięki temu organizm dostanie sygnał, że najwyższy czas wstawać.

Zrezygnuj z drzemki

Nie nastawiaj drzemek w budziku. Śpij najdłużej, jak możesz sobie na to pozwolić, a kiedy najwyższy czas wstać, wyskocz z łóżka i nabierz rozpędu na kolejne godziny działania. Pomocne okażą się również poranne ćwiczenia, np. joga.

Zaprzyjaźnij się z kokosem

Porannym przyjacielem powinien stać się kokos. Najlepszy będzie olej kokosowy, w którym znajdują się trójglicerydy dodające energii. Jeżeli jednak nie posiadamy oleju, możemy zjeść coś co po prostu jest wykonane z kokosa - obecnie mamy duży wybór przekąsek. Jedynym haczykiem jest tylko zawartość cukru w tych przekąskach, na co warto zwracać uwagę.

Postaw na białka

Białko pomaga komórkom mózgowym w prawidłowym funkcjonowaniu, dlatego też warto je spożywać na śniadanie, a do tego potrawy nie są trudne do wykonania, ponieważ możemy sobie przyrządzić nawet zwykłą jajecznicę.

Wstawaj, szkoda dnia!

Wstawaj, szkoda dnia!


Śpij, a nie podjadaj

Jeżeli masz nawyk nocnego podjadania, który skutecznie nie pozwala Ci zasnąć, to pamiętaj aby wartość kaloryczna nie przekraczała 150 kcal, ponieważ tylko wtedy organizm będzie dobrze wypoczywał we śnie, dzięki czemu rano nie będziesz czuła zmęczenia.

Woda zdrowia doda!

Nie zapominaj także o wodzie, gdyż jej niedobór powoduje uczucie senności i znużenia. Aby urozmaicić smak wody, możemy do niej dodać kawałki owoców, lub listki mięty. Jeżeli zapominasz o uzupełnianiu płynów, pozostaw je w widocznym miejscu, aby zawsze były pod ręką.

Sen to zdrowie

Nie ma co ukrywać, że najlepszym sposobem na wstanie wypoczętym jest również odpowiednia dawka snu. Dorosły człowiek powinien spać ok. 8 godzin. Jak wiadomo, sen doskonale regeneruje organizm, dlatego też zwróćmy uwagę na czas jego trwania i przynajmniej w dniach pracy dostarczmy sobie jego odpowiednią ilość.

Skonsultuj się z lekarzem

Jeżeli masz notoryczne problemy z bezsennością, a nad ranem żadne sposoby na pobudzenie nie są skuteczne, warto zwrócić się z tym problemem do lekarza. Bezsenność często bywa wynikiem problemów z tarczycą.

Wstawaj, szkoda dnia!


Źródło: MilionKobiet.pl
Foto: Thinkstock



Dodał(a): Agnieszka Pulikowska , Środa 04.12.2013 (aktualizacja: 2013-12-04)

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×