Wysokokaloryczne orzechy?

Podobno osoby na diecie powinny jeść dużo orzechów, pestek dyni, itd. Jednak zobaczyłam na ich opakowaniach, że są one raczej dość kaloryczne. Zatem czy warto je jeść będąc na diecie czy nie?

Wysokokaloryczne orzechy?
Wysokokaloryczne orzechy?

Orzechy i nasiona są rzeczywiście grupą produktów cenionych ze względu na szczególnie wysoką wartość odżywczą – to źródło zdrowych kwasów tłuszczowych, które są bardzo pożądane (także w diecie osób odchudzających się) i mnóstwa składników mineralnych, których często spożywamy zbyt mało (m.in. magnez).

Zwykle jest tak, że zachęceni takimi pochwałami jakiegoś produktu uznajemy, że w takim razie im więcej go zjemy tym lepsze uzyskamy efekty, a wcale nie musi tak być. Co więcej możemy na tym bardziej ucierpieć, bo orzechy i nasiona są  ze względu na dużą zawartość tłuszczów i pomimo tego, że są to bardzo zdrowe tłuszcze, jeśli przesadzimy z ich ilością to zostaną one odłożone w postaci tkanki tłuszczowej na naszych biodrach.

Dla miłośników orzechów mamy przepis na kruche ciasteczka orzechowe!

Kruche ciasteczka orzechowe

Żeby tego uniknąć i skorzystać z dobroczynnych właściwości tej grupy produktów należy włączyć do codziennego menu ich niewielką ilość, np. kilka sztuk orzechów włoskich czy nerkowca dodane do płatków na śniadanie czy sałatki. Taka ilość wzbogaci wartość odżywczą, ale nie zwiększy dramatycznie całodziennej kaloryczności diety.

Oto lista 10 produktów, które powinny znaleźć się w Twoim menu.

Aneta Książek – dietetyk kalorynka.pl


Dodał(a): Karolina Kawecka , Środa 05.09.2012 (aktualizacja: 2012-09-04)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Martynique
Codziennie chrupię migdały, bo nie dość, że mają dużą zawartość dobrych tłuszczy to jeszcze są bardzo syte.
Dodano: 2012-09-10 22:14:18 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×