Zacznij od zera!

Zero kondycji i ochoty na dietę? To dobry początek, wreszcie coś zmienisz w swoim życiu! Nie ma nic lepszego na nadwagę niż ruch. Ale jeśli dotąd wolałaś relaks na kanapie, przeczytaj, jak zacząć, by nie zrobić sobie krzywdy i osiągnąć efekt.

ćwiczenia

ZAJĘCIA FITNESS

Jeżeli postanowiłaś zapisać się do klubu, lepiej nie decyduj się na treningi intensywne i trudne technicznie. Dla nowicjuszki dobre będą zajęcia TBC (trzy razy w tygodniu), które prowadzone są w umiarkowanym tempie i angażują wszystkie grupy mięśni: nóg, brzucha, grzbietu, ramion. Po miesiącu takiego treningu, gdy organizm przyzwyczai się do wysiłku, możesz zapisać się na zajęcia typu fat burning. Ćwiczenia są tu dobierane tak, aby jak najefektywniej spalić tkankę tłuszczową. Nie rezygnuj z TBC, to podstawa dobrej formy.      

CO ZYSKASZ:

spalanie kalorii ✘ ✘

wydolność, kondycja

koordynacja ruchów ✘ ✘

elastyczność ✘ ✘

SIŁOWNIA

Trening na siłowni odchudzi cię szybko, jeżeli podejdziesz do niego rozsądnie. Nie chodzi o to, abyś robiła wyłącznie brzuszki albo męczyła się na tzw. wiosłach. Trening lepiej podzielić na dwie części. Jeżeli masz do dyspozycji np. godzinę, przez pierwsze 40 minut powinnaś ćwiczyć na rowerze, bieżni lub stepperze – w wolnym tempie, ale bez przerwy. To doskonały sposób na poprawę wytrzymałości organizmu i spalenie tkanki tłuszczowej. Pozostałe 20 minut poświęć na ćwiczenia na przyrządach. Najlepiej zastosować tzw. trening obwodowy,czyli ćwiczyć po kolei na wszystkich. Nie koncentruj się na jednym, np. ćwiczącym mięśnie pośladków i ud, bo to prosta droga do kontuzji. Poproś też, aby instruktor dobrał właściwe dla ciebie obciążenia. Nie ćwicz codziennie, wystarczy, jeśli na siłownię przyjdziesz co 2-3 dni.


CO ZYSKASZ:

spalanie kalorii

wydolność, kondycja

koordynacja ruchów

elastyczność

NORDIC WALKING

Można go uprawiać bez przygotowania, a prawdopodobieństwo, że nabawisz się kontuzji, jest niewielkie. Kijki stanowią dodatkowe punkty podparcia, odciążają kręgosłup i stawy o 30 proc. To ważne, jeżeli masz sporą nadwagę i dotąd unikałaś nawet spacerów. Poza tympodczas marszu z kijkami pracują także mięśnie ramion, pleców, klatki piersiowej – organizm spala więcej energii niż w trakcie zwykłego marszu. Ważne jest, aby dobrze pracować kijkami, a nie tylko nieść je ze sobą. Dlatego warto wziąć lekcję u trenera lub zasięgnąć informacji w internecie (np. www.gonordic.pl, www.nordicwalking.com.pl).

CO ZYSKASZ:

spalanie kalorii

wydolność, kondycja

koordynacja ruchów

elastyczność


Dodał(a): Ola Wójcik , Czwartek 12.04.2012 (aktualizacja: 2012-04-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (19)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
olinkaa24
ja jak najwięcej jeżdżę na rowerze i staram sie racjonalnie odzywiac
Dodano: 2012-04-13 19:54:07 Zgłoś nadużycie
anggelika
osobiście polecam pływanie. najlepsza forma aktywności! :)
Dodano: 2012-04-12 23:28:34 Zgłoś nadużycie
Laura
Ja już zrobiłam pierwszy krok - 5 kg za mną :)
Dodano: 2012-04-12 22:09:28 Zgłoś nadużycie
wiola25
Czuję, że od nowego roku wezmę się za siebie! Kupię karnet na siłownię i basen! W zdrowym ciele zdrowy duch. :)
Dodano: 2011-12-06 17:25:35 Zgłoś nadużycie
diablicaxxx
Rower,bieganie,basen i cwiczenia z Mel B :)
Dodano: 2011-12-02 16:34:25 Zgłoś nadużycie
Lina9
właśnie jak zmusić ciało, żeby chciało ? to dobre pytanie :D
Dodano: 2011-11-06 13:20:48 Zgłoś nadużycie
zuzaem
no tak, tylko że same ćwiczenia nic nie dadzą, bez odpowiedniej diety...
Dodano: 2011-11-03 10:56:21 Zgłoś nadużycie
Karola
a co robicie, żeby się zmotywować do tych ćwiczeń. Ja wiem, że powinnam, że to dla zdrowia, ale jak zmusić ciało, żeby chciało? ;-))
Dodano: 2011-11-03 00:32:22 Zgłoś nadużycie
rendus
Ćwiczenia na basenie pomagają w utrzymaniu zgrabnej sylwetki
Dodano: 2011-11-02 10:53:41 Zgłoś nadużycie
kasia507307
Jak najbardziej tak na początek startu z odchudzaniem ale nie zapomnij o dobrym nawadnianiu organizmu w trakcie ćwiczeń przed i po tu dowiedz się co pomoże Ci osiągnąć dobry start bez zmęczenia http://www.sportoweodzywianie.pl/torbicka
Dodano: 2011-10-29 13:17:51 Zgłoś nadużycie
1  2  »

Zobacz również

×