Zacznij się ruszać!

Po świątecznym ucztowaniu nadszedł czas na odrobinę ruchu, który pomoże Ci zrzucić zbędne kilogramy przed balem sylwestrowym. Do dzieła!

ćwiczenia gimnastyczne

Zanim przystąpisz do wykonywania odpowiednich ćwiczeń gimnastycznych, ważne jest, abyś odpowiedziała sobie sama na pytanie, jakie partie swojego ciała chciałabyś wyszczuplić oraz ujędrnić. A może zależy Ci na całkowitym spadku masy ciała z wszystkich partii? Świadoma swoich potrzeb możesz już zacząć wykonywać odpowiedni trening codzienny. Aby otrzymać zadowalające efekty, powinnaś ćwiczyć systematycznie, a dla wzmocnienia działania ćwiczeń, dołączyć również odpowiednią dietę.

DOWIEDZ SIĘ, W JAKI SPOSÓB SKOMPONOWAĆ ZDROWY POSIŁEK!

Poniżej znajdziesz propozycje ćwiczeń, z informacją, na jakie partie ciała wpływają one pozytywnie. A indywidualny trening zacznij... od dzisiaj!

Jogging na siedząco

Do wykonania tego ćwiczenia potrzebujesz jedynie krzesła oraz odrobiny wolnej przestrzeni w mieszkaniu. Podczas treningu będziesz ćwiczyć serce, barki, ramiona, tułów oraz nogi.

Jak ćwiczyć?

Na początku usiądź w pozycji wyprostowanej na brzegu krzesła. Stopy rozstaw na szerokość bioder, a ręce ugnij pod kątem 90° C.

Teraz możesz już rozpocząć trening. Najpierw napnij swoje mięśnie brzucha i poruszaj powoli ramionami oraz nogami. Wyobraź sobie, że biegniesz. Unoś równocześnie do góry lewe ramię i prawą nogę, a potem na odwrót. Zwróć również uwagę na to, w jaki sposób odpychasz się od ziemi - rób to z poduszek stóp, a nie z pięt. Równomierne tempo staraj się utrzymać przez ok. pół minuty.

Po wykonaniu tego ćwiczenia, pochyl się lekko do przodu w talii i zacznij wykonywać te same ruchy, co poprzednio, tylko znacznie szybciej i intensywniej. Ćwicz również ok. 30 sekund.

Na zakończenie treningu wykonaj jeszcze jedno ćwiczenie. Połącz szybkie i wolne ruchy, które wykonywałaś w poprzednich dwóch ćwiczeniach. Wykonuj przez ok. 4 minuty naprzemian ruchy szybkie i wolne (każda część przez ok. 30 sekund).

Wypad w miejscu

Do wykonania tego ćwiczenia nie potrzebujesz praktycznie żadnego sprzętu, jednak dla utrzymania równowagi warto, abyś zaopatrzyła się w krzesło lub stanęła przy ścianie. Podczas treningu będziesz ćwiczyć swoje nogi oraz pośladki.

Jak ćwiczyć?

Lewą stopą wykonaj krok do tyłu na odległość ok 90 - 120 cm. Stań stabilnie na podłodze na pięcie prawej stopy, którą ustaw z przodu, i poduszką stopy lewej z tyłu. Pamiętaj o utrzymaniu swoich pleców w pozycji wyprostowanej. Rozłóż ciężar swojego ciała równomiernie pomiędzy dwoma nogami. Swój wzrok skieruj przed siebie.

Teraz przejdź do wykonania ćwiczenia. Zacznij od ugięcia obu kolan, obniżając jednocześnie swoje prawe udo, aż znajdzie się ono w pozycji równoległej do podłogi. Spróbuj napiąć swoje pośladki i opuścić się tak nisko, jak tylko zdołasz wytrzymać. Wytrwaj w tej pozycji ok. 30 sekund. Pamiętaj, aby nie dopuścić do tego, aby Twoje prawe kolano nie było wysunięte przed palce prawej stopy.

Następnie wyprostuj obie nogi i odepchnij się z powrotem do pozycji wyjściowej. Teraz zmień nogę i zrób wypad. Również wytrwaj w tej pozycji przez ok. 30 sekund.

Oprócz powyższych ćwiczeń możesz również samodzielnie skomponować swój indywidualny zestaw, który będzie odpowiadał Twoim oczekiwaniom. Dla większej gwarancji osiągnięcia zamierzonych rezultatów, możesz zacząć ćwiczyć z przyjaciółką lub partnerem. Powodzenia!




Tekst: Emilia Czaczkowska

Źródło: MilionKobiet.pl

Korzystałam z książki "Masz 10 minut? Zainwestuj w swoje zdrowie"

Wydawnictwo: Studio Emka



Przeczytaj również:

Pilates kontra stretching 

W krainie zumby

Trening z głową 



Dodał(a): Emilia Czaczkowska , Wtorek 27.12.2011 (aktualizacja: 2011-12-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Airesa
Postanowienie noworoczne - ćwiczyć! :)
Dodano: 2011-12-28 12:29:57 Zgłoś nadużycie
bboybemybaby
Ja mam dość ruchu na treningach : ) na szczęście zaczynam już dzisiaj :)
Dodano: 2011-12-27 12:56:57 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×