Zajęcia fitness – na jakie się zdecydować?

Wszelkie ćwiczenia fizyczne są dużo bardziej skuteczne, gdy sprawiają nam radość i nie kojarzą się z przykrym obowiązkiem, a wyczekiwaną rozrywką. Na jaką formę wysiłku fizycznego warto się zdecydować?

zajecia-fitness-na-jakie-sie-zdecydowac.jpgDecyzja o tym, by podjąć regularny wysiłek fizyczny to zawsze słuszna decyzja. Przed wykupieniem kwartalnego karnetu na siłownię warto jednak zastanowić się, jakie zajęcia fitness najbardziej odpowiadają naszym potrzebom, naszemu charakterowi i upodobaniom…

Ćwiczenia w domu

Ćwiczenia w domu to z pewnością wersja najwygodniejsza i najtańsza, bo nie wiąże się z niemal żadnymi wydatkami. Oczywiście warto zainwestować w wygodną matę do ćwiczeń, hantle, skakankę lub inne akcesoria. Przydatne będą też na pewno nagrania z treningami przygotowanymi przez cenionych specjalistów w dziedzinie fitness – furorę robią przede wszystkim Ewa Chodakowska i Anna Lewandowska. Jak ćwiczyć w domu? Największym problemem jest dla wielu motywacja – „zebrać się” do ćwiczeń, być sumienną i systematyczną… Dobrze będzie więc na pewno opracować sobie plan treningowy i ustalić konkretny termin zarezerwowany na ćwiczenia. Wtedy „nie mam czasu” nie będzie już skuteczną wymówką.

Aerobik

Opcja odpowiednia dla pań, które lubią intensywne ćwiczenia aerobowe w rytm muzyki. To nie tylko dobre ćwiczenia na odchudzanie, ale też bardzo skuteczny trening rytmiczny. Na początku może być zaskakująco ciężko – trzeba dobrze poznać poszczególne kroki, komendy i na dodatek wykonywać je sprawnie w rytm muzyki. Ale nie warto się zrażać. Już po kilku zajęciach powinno być dużo lepiej. Wielu trenerów podkreśla, że aerobik jest dobrym rozwiązaniem dla początkujących, którzy nie mogą pochwalić się stalową kondycją. Pomaga się rozruszać i wrócić do formy. Lubisz ćwiczenia na basenie? Pomyśl o aqua-aerobiku. To też ćwiczenia aerobowe, ale wykonywane w wodzie – angażujące wszystkie mięśnie, a jednocześnie bardzo relaksujące.

Pilates

Coraz bardziej popularny w ostatnich latach, choć ten system aktywności fizycznej stworzył już niemal sto lat temu Niemiec Joseph Pilates. Ćwiczenia te znacznie poprawiają elastyczność ciała, pozwalają uruchomić części ciała, na których wyrzeźbieniu zależy nam najbardziej. A wszystko to przy niezbyt forsownym wysiłku. Pilates wzmacnia mięśnie całego ciała – w szczególności mięśnie brzucha, pleców i pośladków. Pomaga też w utrzymaniu prawidłowej postawy ciała. A to również wyszczupla – optycznie, bo gdy trzymamy się prosto, wydajemy się znacznie smuklejsze. Pilates jest przyjemny i zaskakująco skuteczny. Trzeba jednak ćwiczyć systematycznie.

Siłownia

Jeśli zależy nam na tym, by dobrać odpowiednie i skuteczne ćwiczenia na schudnięcie, zawsze dobrym wyjściem jest siłownia: ćwiczenia dobierze nam tam wykwalifikowany trener. Będzie czuwał nad naszymi postępami i motywował do dalszej pracy, co jest bardzo ważne. Na siłowni możemy dawkować sobie wysiłek fizyczny skupiony wokół konkretnych partii mięśni. Dobry plan treningowy może więc przynieść pożądane efekty w naprawdę krótkim czasie. Ale, jak w każdym przypadku, podstawą jest regularność i systematyczność. Wybierając idealną siłownię, należy zwrócić uwagę nie tylko na atrakcyjną cenę, ale i na zaplecze techniczne oraz dodatkowe usługi, jakie oferowane są w ramach karnetu, na który się decydujemy.

To oczywiście tylko przykładowe zajęcia, na które można się zdecydować. Oferta większości klubów fitness jest znacznie szersza. Warto porozmawiać z trenerem, opisać mu dokładnie nasze oczekiwania i korzystając z jego pomocy, wybrać najbardziej odpowiednie dla nas rozwiązanie. Powodzenia!


Dodał(a): Wiktoria Nowak , Wtorek 25.10.2016 (aktualizacja: 2016-10-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Jak nie boicie się intensywnego wysiłku polecam tabatę albo HIIT. Ja u siebie widzę efekty po tym. Pije też błonnik z oleofarm żeby nie mieć wystającego brzucha i jest super.
Dodano: 2016-10-31 21:10:12 Zgłoś nadużycie
fiołek
Ja się zdecydowałam na pole dance :) trochę kontrowersyjny, trochę też drogi :D ale świetnie mi robi! I dodaje pewności siebie. Jednocześnie biorę tabletki iqgreen, dzieki temu razem schudłam już w dwa miesiące aż 12 kilogramów!
Dodano: 2016-10-27 14:38:58 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×