Zdrowe i smaczne szparagi

Szparagi zaliczane są do jednych z najzdrowszych warzyw. Dzięki dużej zawartości witaminy B,C,K oraz żelaza i potasu mogą znacznie poprawić naszą odporność oraz samopoczucie. Odkryj je i Ty!

Zdrowe i smaczne szparagi

Zdrowe i smaczne szparagi



Jeszcze kilka lat temu szparagi wcale nie były tak popularne i doceniane w naszym kraju. Dopiero od jakiegoś czasu świadomość zalet tego niepozornego warzywa diametralnie wzrosła. I całe szczęście, ponieważ zawierają one niezwykle dużo witamin i składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

Szparagi występują w różnych odmianach kolorystycznych. Możemy spotkać szparagi białe, fioletowe oraz zielone. Najsmaczniejszą ich częścią są górne części pędu. Pamiętaj również podczas przygotowywania szparagów, że nie należy ich obierać. To właśnie pod ich skórką znajdują się najbardziej wartościowe składniki.

Szparagami może zajadać się każdy. Zalecana się one również kobietom w ciąży, ze względu na dużą zawartość kwasu foliowego. Również osoby z niedoborem sodu, magnezu, żelaza, potasu, fluoru, witaminy C, B1, B2 i B6 nie powinny pozostawać obojętne wobec tych warzyw.

Szparagi można jeść w różnej postaci: w formie kremowej zupy, dodatku do makaronów, mięs, ryżu, a także jako lekką przekąskę polaną masłem i bułką tartą.


Kremowa zupa szparagowa

Składniki:

-
1 kg szparagów

- pół kilograma młodych ziemniaków

- pół litra bulionu warzywnego

- 3 łyżki śmietanki 30%

- świeży koperek

- łyżeczka soku z cytryny

- sól, pieprz do smaku

Przygotowanie:

1. Umyj dokładnie szparagi i wrzuć do garnka wypełnionego wcześniej przygotowanym bulionem.

2. Gotuj szparagi na małym ogniu przez około pół godziny, do czasu aż będą miękkie.

3. Odcedź szparagi i podziel na dwie części. Połowę szparagów zmiksuj w blenderze.

4. Do  bulionu dodaj ugotowane ziemniaki, a następnie połącz z przecierem ze szparagów.

5. Dopraw do smaku solą i pieprzem lub innymi, ulubionymi przyprawami. Dodaj na koniec śmietankę.

Zdrowe i smaczne szparagi

Zdrowe i smaczne szparagi




Tekst: Emilia Czaczkowska-Bołtromiuk

Źródło: MilionKobiet.pl

Przeczytaj również:

Szybkie i zdrowe odżywianie

Pozytywne właściwości granatu

Niskokaloryczne śniadanie


Dodał(a): Emilia Czaczkowska-Bołtromiuk , Czwartek 28.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-28)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×