Jak prawidłowo biegać?

Marzysz o zrzuceniu kilku zbędnych kilogramów i jedynym właściwym wyjściem wydaje Ci się rozpoczęcie treningów biegowych, ale nie wiesz jak się za to zabrać? Zobacz, jakich błędów nie popełniać, aby bieganie było przyjemne i nie wiązało się ze smutnym obowiązkiem.

iStock_65821793_SMALL (1).jpg

WODA

Bardzo często nawet doświadczeni biegacze popełniają podstawowy błąd, pijąc za dużo wody. Mniej doświadczeni biegacze również robią to w sposób nieprawidłowy. Prawdą jest, że bez odpowiedniej ilości wody w naszym organizmie, nie możemy żyć, dlatego podczas treningu nasz organizm daje nam sygnały do uzupełnienia płynów. Specjaliści zalecają, aby podczas treningu wodę pić regularnie w małych odstępach, co 10 min, ale nie więcej niż 200 ml naraz. Resztę niedoboru wody uzupełnia się już po zakończonym treningu.

SYLWETKA

Bieganie należy do najczęściej wybieranej formy treningu w celu zrzucenia zbędnych kilogramów. Należy do treningu typu cardio, czyli do ćwiczeń wytrzymałościowych. Jeżeli zdecydowałaś się na systematyczny jogging, pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej postawy. Twoja sylwetka powinna być wyprostowana, a wzrok skierowany przed siebie. Ręce trzymaj luźno, zgięte w łokciach pod kątem prostym. Zachowaj również odpowiedni rytm oddychania. Wczuj się w swój oddech i tempo biegu, wtedy będziesz mogła oddychać naturalnie i swobodnie.

KIEDY I GDZIE

Bieganie fantastycznie rzeźbi sylwetkę. Ciało staje się smuklejsze, organizm zaczyna być odpowiednio dotleniony, a i endorfiny szczęścia dają o sobie znak. Wielu specjalistów odradza bieganie rano ze względu na brak odpowiedniego rozciągnięcia mięśni. Jesteś zatem narażona na kontuzje, przez które być może będziesz musiała zapomnieć o bieganiu na najbliższy czas. Najlepszą porą na bieganie jest wczesne popołudnie, ale jeżeli jesteś aktywna zawodowo, pozostaje wieczór. Wybieraj miejsca dobrze oświetlone i te gdzie powierzchnia ziemi jest równomierna. Konieczne jest również dobre rozciągnięcie mięśni. Dzień po pierwszym treningu może okazać się trudny, ale zobaczysz, że z każdym dniem będzie coraz łatwiej, a rano będziesz budziła się wypoczęta i zrelaksowana. Ważną zasadą jest również zachowanie odpowiedniego odstępu czasu, który powinien minąć od spożytego posiłku do treningu. Przyjmuje się, że po jedzeniu należy odczekać co najmniej półtorej godziny. 

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Sobota 27.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-26)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×