Jak zacząć biegać?

Jak rozpocząć przygodę z bieganiem, jeżeli nie jesteś sportsmenką, a zamiast medali bardziej liczą się dla Ciebie zgubione kilogramy i uśmiech na twarzy? Przeczytaj co radzi trener adidas – Tomasz Lewandowski.

Jak zacząć biegać?

Jak zacząć biegać?

Jeśli chcesz zacząć biegać, aby poprawić swoją sprawność fizyczną musisz się odpowiednio zmotywować i widzieć cel, jaki sobie postawiłeś. Oznacza to, że nie możesz poddawać się chwili słabości, ponieważ ona prędzej czy później przeminie. Jednocześnie nie możesz oczekiwać już po pierwszym tygodniu biegania wielkich efektów. Dziesiątki, a nawet setki zawodników amatorów, których prowadziłem lub wciąż prowadzę, chcieli widzieć efekty już na początku swojej przygody.

Niestety fizjologia nie zmienia się wraz z postanowieniem poprawy. To w głowie się wszystko zaczyna, ale zmiany adaptacyjne to długotrwały proces, a pierwsze efekty widać dopiero po kilku tygodniach. Wtedy to uczucie zmęczenia zmniejsza się, nie stanowi bariery i daje olbrzymią przyjemność. To tyle w temacie motywacji.

Moja propozycja dla Ciebie na rozpoczęcie biegowej przygody wygląda następująco: na początku stosuj marszobiegi trzy razy w tygodniu. Zacznij od 3 minut biegu przeplatanych 5–cio minutowym marszem. Biegnij truchtem, nie narzucaj sobie zbyt szybkiego biegu, za to maszeruj dość żywo!


Chcesz przeczytać więcej? Pełny artykuł znajdziesz TUTAJ!


Tomasz Lewandowski - ekspert adidas Running

Jak zacząć biegać?

Jak zacząć biegać?

Źródło/Foto: Mat. prasowe



Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Czwartek 05.09.2013 (aktualizacja: 2014-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×