O tych potreningowych nawykach powinnaś zapomnieć!

Jeśli dbasz o sylwetkę, a mimo to po treningu źle postępujesz i nieprawidłowo traktujesz swoje ciało, prędko nie zobaczysz rezultatów. Sprawdź, czego nie powinnaś robić po treningu!

po treningu.jpg

Nie pomijaj prysznica po treningu

Oczywiste jest, że bez prysznica będziesz brzydko pachnieć, ale istnieje ważniejsza przyczyna, dla której nie powinnaś unikać prysznica po treningu-  pot, który pozostaje na skórze jest doskonałym miejscem dla rozwoju bakterii, które mogą powodować wysypki, pryszcze i inne zmiany skórne.

Przebierz się

Po skończonym treningu nie zostawaj w dresach- jak najszybciej zmień ubranie.
Ubrania zatrzymują wilgoć, a jej dłuższe noszenie może doprowadzić do niepotrzebnej infekcji lub obniżenia odporności organizmu.

Nie nagradzaj się „śmieciowym” jedzeniem

Dość częstą myślą po ćwiczeniach jest ta, że możemy siebie czymś nagrodzić za te kilkadziesiąt minut wysiłku. Najczęstszym wyborem jest oczywiście niezdrowa przekąska, słodycze, fast food, przetworzona żywność. Niestety, to tak nie działa. Tylko ćwiczenia wspomagane odpowiednim odżywianiem przyniosą oczekiwane efekty.

Zobacz także: W jakich sytuacjach warto odpuścić sobie trening?

Wycisz organizm

Podstawowym błędem jest brak wyciszenia organizmu po zajęciach. Pamiętaj, że częstość akcji serca
i ciśnienie krwi potrzebują czasu, by powrócić do normalnego funkcjonowania. Trzeba  pomóc im się spokojnie wyciszyć, żeby zminimalizować ryzyko urazu lub kontuzji.  

Nie zarywaj nocy

Jeśli jesteś osobą aktywną i ciągu dnia robisz intensywny trening, zwróć uwagę na to, by dobrze się wysypiać.  Odpowiednia dawka snu jest kluczem do regeneracji po intensywnym treningu- wtedy mięśnie stają się silniejsze, a ciało odbudowuje. Dlatego nie zarywaj nocy i zadbaj o to, żeby spać przynajmniej siedem godzin.

Foto: Thinkstock
Zobacz taskże:

ID galerii:643



Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Poniedziałek 23.05.2016 (aktualizacja: 2016-05-23)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (4)

Awatar
Anonim
Pamietajcie, żeby po treningu coś zjeść, bo inaczej organizm będzie magazynować jedzenie bojąc się że mu zrobimy głodówkę. Dobrze jest dodawać do posiłków błonnik (polecam sypany z oleofarm) wtedy szybciej strawimy jedzenie
Dodano: 2016-05-31 19:25:09 Zgłoś nadużycie
Galicka O.
Kinia, ja też je brałam :) dostałam od mamy na urodziny i nie mogłam się nacieszyć bo moja koleżanka w dwa miesiące się pozbyła pryszczy dzięki nim i wiedziałam że też się u mnie uda :)
Dodano: 2016-05-24 17:02:46 Zgłoś nadużycie
Anonim
darmowe ogłoszenia w uk, nieruchomości, praca, usługi

http://cooltura.co.uk
Dodano: 2016-05-23 14:17:40 Zgłoś nadużycie
fiołek
O taak, o tych pryszczach to sama coś wiem bo się ich w ten spoób nabawiłam nie chcąc brać prysznica na miejscu tylko po powrocie do domu dopiero. Sęk w tym, że łatwo przyszły ale pozbycie się ich zajęło mi trzy miesiące a i to tylko dlatego, że w necie iqface wyczaiłam i zamówiłam, bo tak to bym do dziś się pewnie z nimi męczyła.
Dodano: 2016-05-23 13:10:10 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×