Sezon na jogging - biegaj z adidas!

Zaplanowałaś już pierwszy biegowy trening w tym roku? Pamiętaj, by wcześniej przygotować i rozruszać ciało. Skorzystaj z 7 ćwiczeń przygotowanych specjalnie dla adidas przez Ewę Chodakowską.

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

Sezon na jogging - biegaj z adidas!


Nieważne, czy idziesz biegać lub ćwiczyć na siłowni. Zawsze, przed główną częścią treningu, zrób kilka dynamicznych ćwiczeń, które przygotują ciało do treningu intensywniejszego, wykonywanego z większym obciążeniem. Taka rozgrzewka przyda się też wtedy, gdy dawno nie ćwiczyłaś i leniuchowałaś przez całą zimę. Możesz uchronić się przed kontuzją, np. stawów skokowych lub kolanowych. I pamiętaj! To nie będzie statyczny stretching (np. parę skłonów w bok), taki rób dopiero na koniec treningu. Dzięki naszym ćwiczeniom z impetem ruszysz wiosną z bloków startowych, a może też w końcu polubisz jogging! Powodzenia.

Plan jak ćwiczyć?

Przed każdym treningiem, także po dłuższej przerwie biegowej, wykonuj 1 serię wszystkich ćwiczeń. Każde po 1 minutę. Jeśli dany ruch wykonuje się na prawą i lewą stronę – rób go łącznie przez 2 minuty. Nie odpoczywaj między ćwiczeniami.

7 ćwiczeń przygotowanych przez Ewę Chodakowską:

1. PAJACYK

Stań ze złączonymi nogami, ramiona wzdłuż tułowia. Podskocz do szerokiego rozkroku, jednocześnie przenieś ramiona bokiem w górę, ugnij je, dłonie złóż w pięści (zobacz
zdjęcie). Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz.

HR-130205Shape_Adidas 207437.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

2. PODSKOKI Z KRĄŻENIEM RAMION

Stań w rozkroku mniejszym niż szerokość barków, ramiona wzdłuż tułowia. Wyskocz w górę na prawej nodze, jednocześnie wykonując naprzemienne krążenia ramion w przód (zobacz zdjęcie). Wróć do pozycji wyjściowej. Zrób to samo drugą nogą. Powtórz.

HR-130205Shape_Adidas 207430.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

3. WYKROKI

Stań w rozkroku na szerokość barków, pochyl nieco tułów. zrób wykrok lewą nogą w przód, ugnij ją pod kątem 90 stopni, kolano w jednej linii nad kostką. Jednocześnie unieś ugięte ramiona – prawe w przód, na wysokość klatki piersiowej, lewe w tył. Ugnij też prawą nogę. napnij brzuch, wyprostuj plecy (zobacz zdjęcie). Wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz. zmień nogę i zrób to samo.

HR-130205Shape_Adidas 207449.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

4. PÓŁSKIPY A

Stań w niewielkim rozkroku, węższym niż linia bioder, ramiona wzdłuż tułowia. Biegnij w miejscu na palcach, naprzemiennie unosząc kolana i ramiona – wraz z lewą nogą, prawe ramię i odwrotnie (zobacz zdjęcie). Wróć  
do pozycji wyjściowej. Powtórz.

HR-130205Shape_Adidas 207460.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

5. WYMACHY NÓG

Stań w niewielkim rozkroku, węższym niż linia bioder, ramiona wzdłuż tułowia. Zrób wymach prawą nogą w przód, stopa na wysokość głowy. Unieś jednocześnie prawe proste ramię, dotknij dłonią do stopy (zobacz zdjęcie). Wróć do pozycji wyjściowej. Zmień stronę i zrób to samo.

HR-130205Shape_Adidas 207468.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

6. SKIPY C

Stań w niewielkim rozkroku, węższym niż linia bioder, ramiona wzdłuż tułowia. Biegnij w miejscu na palcach, unosząc naprzemiennie ugięte nogi w tył – lewą piętą dotknij lewego pośladka, prawe nieco ugięte ramię przenieś w przód, lewe w tył (zobacz zdjęcie) i odwrotnie. Wróć do pozycji wyjściowej. szybko powtórz na drugą stronę.

HR-130205Shape_Adidas 207482.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

7. WSPINANIE NA PALCACH

Stań naprzeciwko ściany, w odległości ok. 70-80 cm, oprzyj o nią dłonie, pochyl tułów. Wyprostuj ramiona i nogi, stopy na ziemi. Połóż palce prawej stopy na lewej pięcie. Unieś ją, wytrzymaj 3 s, a następnie opuść. Powtórz. Zmień ustawienie nóg i zrób to samo.

HR-130205Shape_Adidas 207507.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

Ewa Chodakowska ćwiczyła w ubraniach z najnowszej kolekcji biegowej (wiosna/lato 2013) adidas Supernova oraz w butach adidas Energy Boost. Korzystała też z osobistego trenera biegowego adidas miCoach SPEED_CELL™, umieszczanego we wkładce buta. Pomagał on Ewie zmierzyć m.in. czas trwania treningu, intensywność oraz średnią i maksymalną prędkość.

HR-130205Shape_Adidas 2074.jpg

Sezon na jogging - biegaj z adidas!

Źródło: Mat. prasowe

Więcej informacji o BOOST™ znajdziecie na: www.adidas.pl, www.miCoach.com i www.facebook.com/adidasRunningPL.



Dodał(a): Marietta Przybyłek , Środa 13.03.2013 (aktualizacja: 2014-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Lighter
ja tam biegam z nike
Dodano: 2013-03-20 14:44:12 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×