Skipy, siłownia czy podbiegi?

Jak wyrabiać siłę biegową? Radzi Julita Kotecka, trener i ekspert adidas Running.

Skipy, siłownia czy podbiegi?

Skipy, siłownia czy podbiegi?


Prawda jest taka, że siłę biegową budujemy właśnie poprzez trening- skipy i podbiegi w różnych konfiguracjach. 1) ćwiczenia; podbiegi 2) ćwiczenie, podbieg, ćwiczenie, podbieg… 3) ćwiczenie połączone z podbiegiem (jako jedno powtórzenie), takich oczywiście wykonujemy kilka.

W zależności od tego na czym Nam bardziej zależy, do jakiego dystansu się przygotowujemy, regulujemy odległość pokonywanych podbiegów, czy ich ostrość, czyli stopień nachylenia górki. Dynamikę i moc możemy kształtować na krótszych i bardziej stromych podbiegach, natomiast jeżeli mamy przed sobą jakiś dłuższy dystans w terenie krosowym, możemy pracować nad wytrzymałością siłową, wydłużając znacznie podbiegi (np. 200m), ale warunkiem jest niższy stopień nachylenia. W innym wypadku, trening może się okazać zbyt obciążający dla aparatu mięśniowego, a gromadzący się kwas mlekowy podczas tak ciężkiego treningu, będzie powodował ból, spowoduje zmęczenie i zmniejszenie możliwości wysiłkowych organizmu. Pamiętajmy, że po takim treningu powinniśmy delikatnie się rozbiegać, a najlepiej również następnego dnia dotlenić mięśnie poprzez spokojny bieg.

Siła biegowa jest również kształtowana podczas treningów w różnorodnym terenie, mam na myśli wyżej wspomniane crossy. Polecam również marszobiegi w górach! Wycieczki w góry, to jest to!


Chcesz przeczytać więcej rad? Pełny artykuł znajdziesz TUTAJ!


Julita Kotecka - ekspert adidas Running

Skipy, siłownia czy podbiegi?

Skipy, siłownia czy podbiegi?



Źródło/Foto: Mat. prasowe

Dodał(a): Magdalena Tokarczyk , Środa 18.12.2013 (aktualizacja: 2014-01-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.

Zobacz również

×