5 pozornie dobrych nawyków zdrowotnych, które w rzeczywistości są złe

Herbata przed snem, odsypianie w weekend? Jeśli chcesz zrzucić zbędne kilogramy i zyskać zastrzyk energii, te pomysły mogą wydawać się dobre, ale okazuje się, że niektóre z nich są krytykowane przez specjalistów trudniących się zdrowym stylem życiem. Zobacz, dlaczego.

iStock-533579878 (1).jpg

Smoothie zamiast śniadania

Może wydawać się, że to wzorowe zachowanie, jednak dietetycy przestrzegają przed stosowaniem takiej diety. O ile jedno smoothie w ciągu dnia nie musi być szkodliwe, o tyle zastępowanie zbyt wielu posiłków i wypijanie zbyt dużej ilości tego rodzaju mikstur, nie jest dobrym pomysłem. Oczywiście owoce są bardzo zdrowe, ale spożywanie wyłącznie samych owoców może spowodować podniesienie poziomu cukru we krwi. Jeśli przygotowujesz smoothie, pamiętaj, aby uzupełniać je zdrowymi tłuszczami oraz białkiem.

Nadrabianie snu w weekend

Nie musisz czuć się winna, ponieważ setki tysiący osób oddają się tej pozornie nieszkodliwej czynności w weekendy. Próba nadgonienia codziennego deficytu snu sama w sobie nie jest zła. Organizm, aby funkcjonować zdrowo, powinien przesypiać odpowiednią ilość snu, jednak przesypianie całych weekendów, może doprowadzić do zmuszenia organizmu do przejadania, a także wyczerpania w ciągu tygodnia pracy. Nie warto zakłócać regularnego rytmu okołodobowego. Spróbuj żyć w zgodzie ze swoim snem i każdego dnia wstawaj mniej więcej o tej samej porze.

Całkowite wykluczenie węglowodanów

Dietetycy z całego świata od lat powtarzają, że węglowodany nie są wrogiem organizmu! Jednak wiele drakońskich diet całkowicie je wyklucza. Owszem, należy unikać węglowodanów przetworzonych (biała mąka, cukier biały). Nieprzetworzone produkty bogate w węglowodany zmuszają jednak organizm do pracy, powodując wzrost pożytecznych bakterii jelitowych. Zastąp makarony i białe pieczywo, ryżem brązowym i pieczywem pełnoziarnistym oraz zmniejsz porcję do wielkości pięści, a wkrótce zobaczysz efekty.

Picie herbaty przed snem

Relaksująca kąpiel w wannie pełnej otulających ciało bąbelków i herbata przed snem to coś wspaniale odprężającego. Jeśli jednak staje się rutyną, powinna zapalić się czerwona lampka. Rzeczywiście herbata ma silne właściwości przeciwzapalne i zawiera duże ilości przeciwutleniaczy, które chronią przed starzeniem i chorobami. Wiele osób pije ją przed snem, ale jeśli herbata nie jest ziołowa, zawiera również kofeinę, która może zakłócać spokojny sen. Nawet niewielka ilość kofeiny może pozostać w organizmie na długie godziny i sprawić, że zasypianie stanie się trudniejsze. Biorąc pod uwagę, że dobry sen jest niezbędny dla dobrego zdrowia i zrelaksowanego ciała, przed snem wybieraj herbaty wyłącznie ziołowe.

Całkowite wykluczenie słodkości z diety

Zanim wprowadzisz ekstremalną zmianę do swojego stylu życia i odżywiania, zastanów się, czy jesteś gotowa robić to przez resztę życia i jeśli odpowiedź brzmi nie, po prostu tego nie rób lub zdecyduj się na ponowne rozpatrzenie tej decyzji. Całkowita rezygnacją z produktów, które się lubi, może w pewnym momencie diety doprowadzić do złamania zasad i spowodowania zupełnie odwrotnych efektów niż te, których tak długo się wyczekiwało. Jeśli Twój organizm będzie czuł, że nie jest pozbawiony czegoś całkowicie, dłużej utrzyma się na pożądanym torze. Uwielbiasz słodycze? Pozwól sobie na chwilę zapomnienia (raz na jakiś czas) i nie miej przy tym żadnych wyrzutów sumienia!

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Zosia Brzezicka , Czwartek 29.12.2016 (aktualizacja: 2016-12-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×