5 rzeczy, które zdrowi ludzie robią przed snem

Marzysz, aby w końcu wyspać się, jak należy? Wprowadź tych kilka zdrowych zasad do swojego życia!

iStock-533976746.jpg

Zdrowe łakomczuszki

Jeśli nie możesz się powstrzymać przed przekąszeniem czegoś zaraz przed snem, wybierz kiwi. Badania przeprowadzone w Tajwanie udowodniły, że jedzenie dwóch owoców kiwi na godzinę przed snem, przez około trzydzieści dni, pomaga zasypiać osobom dorosłym o 35 procent szybciej oraz spać 13 procent dłużej. Taki efekt zawdzięczamy wysokiemu stężeniu witamin antyoksydacyjnych C i E, które pomagają regulować neuroprzekaźniki w mózgu oraz wysokiej zawartości serotoniny.

Wygodne poduszki

Skoro poduszki są tak niezwykle ważne dla spokojnego i zdrowego snu, dlaczego dziesiątki osób na całym świecie używają poduszek, które zwyczajnie pogarszają jakość snu? Okazuje się, że na 100 badanych osób, które zgłosiły, że sypiają źle, wszystkie mają niewygodne poduszki. Błędem, który je łączył były poduszki z pierza. Podczas gdy komfort spania, każdy osiąga na innego rodzaju poduszkach, te z pierza były najkonsekwentniej stosowanymi przez tych, którzy zgłosili słaby sen.

Rozciąganie

Skurcze są na tyle bolesne, że mogą spowodować bezsenność. Ponad połowa dorosłych ich doświadcza, na czele z kobietami. Rozwiązaniem jest rozciąganie przed snem. Pomaga zmniejszyć częstotliwość i nasilenie skurczów. Jednym z ćwiczeń, które możesz wykonywać przed snem, jest siedzenie z rozłożonymi nogami i sięganie palcami dłoni do stóp.

Hałas czy szum?

Kapanie kranu, dźwięk przesuwających się wskazówek zegara. Wszystkie te subtelne dźwięki mogą spowodować, że przez całą noc nie będziesz mogła zasnąć. W takim razie wyobraź sobie szum wentylatora lub deszczu. Odprężające prawda? Pomagają regulować fale mózgowe, więc ludzie pozostają w fazie spokojnego snu dłużej. Podczas badań 75 procent dorosłych osób stwierdziło, że szum różowy miał pozytywny wpływ na ich sen.

Inne ćwiczenia

Wiemy, jakie korzyści płyną z bycia wdzięcznym, ale okazuje się, że osoby, które na co dzień są wdzięczne, lepiej śpią. Przed snem prowadź dziennik wdzięczności lub przypominaj sobie komu lub czemu możesz podziękować. Doceniając mijający dzień, będzie Ci łatwiej pozbyć się negatywnych myśli, nagromadzonych po stresującym dniu w pracy.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Niedziela 26.03.2017 (aktualizacja: 2017-03-25)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
oj, wiem co to problemy ze snem:( długo już z tym walczę. mi pomaga codzienny długi spacer. kilka rad jak spać lepiej tu znalazłam: http://blog.impel.pl/jak-spac-lepiej/ . Faktycznie, tv wyniosłam z pokoju i też jest lepiej:)
Dodano: 2017-03-28 17:31:45 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×