5 sprytnych sposobów na uniknięcie przeziębienia w tym sezonie

Oczekiwanie na zimę wcale nie musi oznaczać góry pieniędzy wydanych na lekarstwa. Z najnowszych badań naukowych wynika, że pewne zmiany w stylu życia zwiększają naturalne mechanizmy obronne organizmu i pomagają odeprzeć przeziębienie i grypę. Nie zwlekaj, utrzymaj swój organizm w formie do walki!

iStock_78778001_SMALL (1).jpg

CIEPŁE SKARPETY

Zmarznięte i nieodpowiednio zabezpieczone przed zimnem stopy, wysyłają informację do mózgu, aby oszczędzał ciepło. Mózg przekazuje te informacje dalej, a przez to zmniejsza się dopływ krwi do obszarów ciała, które szybko tracą ciepło np. błony śluzowe zatok. Jeśli zmniejsza się napływ białych krwinek do niektórych części Twojego ciała, jest ono bardziej narażone na złapanie infekcji i osłabione w walce z wirusami. Zatem… babcie wiedzą, co mówią, kiedy upominają wnuczęta o założenie ciepłych skarpetek.

RUCH

Wprowadzenie aktywności fizycznej do codziennej rutyny może obniżyć ryzyko złapania przeziębienia o 50% - twierdzą naukowcy. Regularne ćwiczenia stymulują mózg do zwiększenia produkcji serotoniny, dopaminy oraz hormonu wzrostu. Te zaś pomagają produkować przeciwciała, które są dużo silniejsze niż zwykle! Dobra wiadomość dla osób, które nie przepadają za ćwiczeniami, jest taka, że nawet 15 minut dziennie wystarczy, aby zwiększyć odporność na przeziębienie.

OGLĄDANIE TELEWIZJI

Pomimo tego, że wydaje się to dość abstrakcyjne, badania sugerują, że 30-minutowy odpoczynek przed telewizorem może obniżyć ryzyko złapania przeziębienia aż o 80%. Wszystko za sprawą zmniejszenia wytwarzania hormonu stresu i adrenaliny, które gromadzą się w organizmie w ciągu dnia. Dzięki temu Twój organizm ma szansę szybciej atakować nieproszonych gości.

ŚNIADANIE

Wiele razy pisałyśmy o wspaniałym wpływie spożywania regularnych śniadań na organizm. I w trosce o Wasze zdrowie, powtórzymy to jeszcze raz! To naprawdę najważniejszy posiłek dnia. Zwłaszcza gdy otaczają nas przeziębienia i wirusy. Eksperci tłumaczą, że zjadanie regularnych posiłków rano potraja produkcję interferonu gamma, który w organizmie stanowi naturalną barierę antywirusową. Nie musisz komponować skomplikowanych śniadań, aby zwiększyć ochronę organizmu. Wzmocnisz ją, jak tylko opuścisz mieszkanie z poczuciem sytości.

WILGOĆ W MIESZKANIU

W sezonie jesienno-zimowym podkręcamy kaloryfery, dzięki czemu jest nam ciepło, a i atmosfera staje się milsza w porównaniu z tym, co dzieje się za oknem. Jednak ma to również swoje negatywne skutki, które wpływają na organizm. Przez wytwarzane ciepło, wilgotność powietrza w naszych mieszkaniach maleje, a suche powietrze to ogromne wyzwanie dla naszego organizmu. Żeby zapobiec temu zjawisku, wystarczy raz na jakiś czas przewietrzyć mieszkanie lub na kaloryferze położyć mokre ręczniki. Dzięki kilku kroplom olejku eterycznego, w mieszkaniu oprócz odpowiednio nawilżonego powietrza, rozniesie się również przyjemny zapach. 

Źródło: womansday

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 16.11.2016 (aktualizacja: 2016-11-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (6)

Awatar
Anonim
Niestety, sama się załatwiłam i kicham na lewo i prawo. Nie mówiąc o kasłaniu. Wczoraj dostałam od lekarza syrop o działaniu przeciwzapalnym i Benodil do nebulizacji. Podobno mam bardzo szybko dojść do zdrowia. Oby, bo za tydzień wyjazd.
Dodano: 2017-05-27 13:47:21 Zgłoś nadużycie
Anonim
warto tez jeść dużo warzyw i owoców. ja jak byłam na diecie to wspieralam organizm olejami omega 3 - uwielbiam mozarelle z pomidorami i olejem golden drop. ten maslany smak dodaje takie charakterku
Dodano: 2017-03-03 13:07:28 Zgłoś nadużycie
Anonim
Miody są generalnie ok, ale wolę suplement golden aronia jeśli chodzi o uodpornienie organizmu
Dodano: 2016-12-29 15:04:08 Zgłoś nadużycie
Anonim
ja właśnie stosuję ale herbatę z liści manuka z watson&son Dawno mnie żadne przeziębienie nie złapało :)
Dodano: 2016-12-13 11:49:28 Zgłoś nadużycie
Anonim
Na poprawę odporności dobrze robi odrobina imbiru zalana ciepłą woda plus miód i opcjonalnie kurkuma. Sprawdzoną metodą jest również branie probiotyku acidolac, czasem wystarczy jedno opakowanie i jelita inaczej działają. Dla tych, którzy lubią można wprowadzić czosnek do diety. Przy przeziębieniu lepiej działać szybko i skutecznie, na kaszel najlepszy jest fosidal a na katar inhalacje.
Dodano: 2016-11-28 18:01:35 Zgłoś nadużycie
Anonim
zdrowo się odżywiać i ciepło ubierać:) i nie rezygnować ze sportu:) kilka porad też tu:http://blog.impel.pl/7-porad-dac-sie-chorobie/ . ja tam lubię jesień i zimę, ale choroba to nic fajnego:/
Dodano: 2016-11-18 10:01:42 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×