9 sposobów na zachowanie energii przez cały dzień!

Stres i zmęczenie nie dają Ci spokoju? Czujesz się wypalona? Zobacz, jak wprowadzenie tych kilku małych zmian odmieni Twoje życie!

energia na cały dzień.jpg

UNIKAJ PORANNEGO ZDENERWOWANIA

Twój budzik zawsze nastawiony jest na tę samą godzinę? Tym razem spróbuj nastawić go na półtorej godziny lub dwie godziny przed wyjściem do pracy! Unikaj włączania drzemki! Zobaczysz, że jeśli rano dasz sobie więcej czasu na coś przyjemnego, Twój dzień w pracy będzie wyglądał zupełnie inaczej!

KAWA

Poranną kawę zamień na herbatę z cytryną lub napar z ulubionych ziół. Może wydawać się to trudne, ale tak naprawdę nasz organizm rano nie potrzebuje kawy! Wytwarza on bowiem hormon, który jest odpowiedzialny za pobudzenie organizmu do działania zaraz po przebudzeniu! Kawę możesz spokojnie przełożyć na popołudnie!

ROZCIĄGANIE

Każdego ranka zrób chwilę przerwy na szybkie rozciąganie mięśni. Jest to nie tylko sposób na poprawienie sprawności ruchowej, ale także wspaniały zastrzyk energii i relaks dla ciała! Pamiętaj, że ćwiczenia powinny być łagodne, nie doprowadzaj do sytuacji, w której poczujesz ból.

ŚNIADANIE

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Nawet jeżeli nie jesteś osobą, która je śniadania, na pewno o tym słyszałaś. Wiele osób nie ma czasu na śniadanie albo nie mają apetytu, ale powinnaś wiedzieć, że tego posiłku nie wolno unikać! Badania wskazały, że osoby regularnie spożywające śniadanie rano, mają więcej energii przez cały dzień, a ich apetyt w ciągu dnia i wieczorem jest mniejszy! Dodatkowo osobom, którym udało się schudnąć i praktykują poranne śniadania, częściej udaje się utrzymać wymarzoną wagę.

LISTA

W ciągu dnia przeznacz kilka minut na zrobienie listy domowych obowiązków, które czekają na Ciebie po powrocie do domu. W ten sposób unikniesz zadręczania się myślami, jak dużo masz do zrobienia! Zorganizowanie listy sprawi, że Twój umysł będzie w stanie skupić się na rzeczach ważniejszych, które będziesz wykonywała sprawniej i bez zdenerwowania.

ODPOWIEDNIA POZYCJA

Pamiętaj, aby w pracy przyjąć odpowiednią pozycję, nie tylko siedzenia, ale też stania. Krzywe siedzenie powoduje zmęczenie i stres. Naukowcy opracowali badania, które udowadniają, że osoby siedzące prosto są bardziej nastawione na osiągnięcie celu i dążenie do jego realizacji.

SPACER

Postaraj się, aby poza drogą do pracy, przebywać na powietrzu 20 minut lub więcej każdego dnia. Wykorzystaj aktywnie czas poza domem. Zobaczysz, że wkrótce nabierzesz sił, a Twój organizm będzie bardziej zrelaksowany i szczęśliwy!

MEDYTACJA

10-15 minut medytacji przed snem i głęboki oddech pozwolą Ci się zrelaksować. Ważne jest, aby zasypiać z głową pełną rzeczy przyjemnych, a nie tych, które nie pozwalają Ci oderwać się od pracy i od obowiązków, które z jakiegoś powodu nie zostały zrealizowane. Przed snem pokochaj siebie i wyraź swoją wdzięczność światu, który Cię otacza. Następnego dnia obudzisz się zrelaksowana i gotowa do działania.

CIEKAWOSTKA

Podobno naukowcy udowodnili, że podskakiwanie z luźno rozłożonymi rękami dodaje pozytywnej energii i uszczęśliwia. Zatem…do dzieła! 

Zdjęcie: iStock

ID galerii:549

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Środa 14.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×