Brak snu przyczyną otyłości! Najnowsze wyniki badań!

Naukowcy opublikowali zatrważające wyniki badań! Zobacz, jak negatywny wpływ na Twój organizm może mieć długoterminowy brak snu.

iStock_99064545_SMALL (1).jpg

Naukowcy odkryli, że ludzie, którzy nie sypiają dobrze lub przesypiają zbyt małą ilość godzin, mają tendencje do objadania się w ciągu dnia. Twierdzą, że będąc niewyspani, jesteśmy w stanie zjadać około 400 kalorii dziennie więcej! Dodatkowo pomimo tego, że sypiając mniej, mamy więcej czasu spędzonego na jawie, nie jesteśmy w stanie wykonać dodatkowych aktywności fizycznych, a to powoduje szybkie przybieranie na wadze.

GOSPODARKA HORMONALNA 

Co więcej, brak odpowiedniej liczby godzin snu ma również negatywny wpływ na gospodarkę hormonalną. Żeby ją uregulować, organizm motywuje Cię do tego, abyś spożywała więcej kalorii, żeby zapewnić mu poczucie sytości. Badania potwierdziły również, że ludzie, którzy przesypiają mniej niż pięć godzin na dobę zjadają 375 kalorii więcej niż ci, którzy śpią około siedmiu godzin dziennie. Jest to jednoznaczne ze zjedzeniem czterech i pół kromek chleba więcej. Jeśli przez długi czas pozbawiasz organizm zdrowego snu, w krótkim czasie możesz doprowadzić do nadwagi.

ZEGAR BIOLOGICZNY 

Główną przyczyną otyłości jest brak równowagi pomiędzy spożyciem kalorii a wydawaniem energii do zmęczonego organizmu. Dr Gerda Pot twierdzi, że „brak snu jest najczęstszym zagrożeniem dla zdrowia we współczesnym społeczeństwie, ponieważ chroniczna bezsenność jest coraz bardziej powszechna”. Jej zespół badawczy w opublikowanych wynikach badań podkreśla, że brak snu jest silnie powiązany z prawidłowym funkcjonowaniem metabolizmu i jest odpowiedzialny za uczucie głodu i sytości. Zegar biologiczny, według którego funkcjonuje organizm, jest zakłócony i wpływa negatywnie na najważniejsze hormony takie jak leptyna (sytość) i grelina (głód), ponieważ nie są odpowiednio produkowane.

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA, ZDROWA DIETA I... SEN 

Naukowcy uznali sen za trzeci czynnik, zaraz po aktywności fizycznej i diecie, który stymuluje masę ciała. Profesor neurologii z Uniwersytetu Oksfordzkiego twierdzi, że współcześni ludzie są niezwykle aroganckim gatunkiem, ponieważ ignorują 4 miliardy lat ewolucji i fakt, że opiera się ona głównie na cyklu światło-ciemność. Według niego zatrważające jest również to, że ludzie robią wszystko, aby przeciwstawić się funkcjonowaniu ich biologicznego zegara. Takie długotrwałe działanie może doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 02.11.2016 (aktualizacja: 2016-11-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
A ja myślę, że to kolejna wymówka przed odchudzaniem. Przecież każdy organizm reaguje inaczej, niektórzy ani trochę nie tyją od jedzenia w nocy. ja się wzięłam za siebie i wspomagając się jagodami acai, zgubiłam 8 kg.
Dodano: 2016-11-15 21:43:07 Zgłoś nadużycie
Anonim
Optymalne godziny to od 6 do 8 godzin. Osiem godzin to dużo. Jeżeli ma się dużo na głowie to te 2 godziny robią różnicę. Oczywiście w różnych okresach życia potrzebujemy więcej lub mniej snu. Przy intensywnych treningach to 8 godzin, a niektórzy zawodowi sportowcy śpią nawet po 10 godzin by maksymalnie się regenerować w najcięższych okresach. W codziennym funkcjonowaniu 6 godzin wystarczy. Edison (ten od żarówki) uważał, że przez sen marnuje tylko życie i spał po 4 godziny i był jednym z największych geniuszy w dziejach. Jak widać ilość snu zależy w dużej mierze od naszego indywidualnego podejścia. Więc pisałem na blogu we wpisie jak szybko schudnąć.
Dodano: 2016-11-02 19:56:10 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×