Ciągle jesz, a i tak jesteś głodna? Zobacz dlaczego

Często zdarza Ci się to uczucie? Zjadasz pyszne, pożywne śniadanie, a po piętnastu minutach jesteś głodna? Zobacz, dlaczego tak się dzieje oraz co możesz zrobić, aby więcej nie dopuścić do takiej sytuacji.

iStock-527055630.jpg

Jesteś znudzona

Jednym z najczęstszych powodów głodu jest nuda. Człowiek podświadomie chwyta po przekąski. Trenerka fitness Erin Oprea twierdzi, że nuda to w zasadzie przyjaciel głodu. W tym przypadku kluczem do sukcesu jest wyjście z domu. Wystarczą zwykłe przechadzki. Aktywność fizyczna zabije fałszywy głód.

Jesteś samotna lub w depresji

To naturalne, że przygnębiony człowiek szuka złagodzenia smutku w jedzeniu. Kiedy zaś doskwiera mu samotność, wykorzystuje jedzenie, jako substytut związku. Takie wygłuszanie bólu może doprowadzić do całodniowego głodu. Ponadto, jeśli Twoja depresja jest chroniczna, możesz stracić zdolność do rozpoznawania, czy naprawdę jesteś głodna, czy nie. Eksperci sugerują, aby w takich sytuacjach nie skupiać się na głodzie, a na pracy nad podstawowymi kwestiami emocjonalnymi.

Jesteś zestresowana

Zajadanie stresu to problem wielu kobiet. Badania niejednokrotnie udowadniały, że jedzenie łagodzi negatywne emocje, ale jeśli zauważyłaś podobne zachowania również u siebie, powinnaś uważać. Stres wywołuje tak wiele zmian w organizmie, że czasami trudno określić, czy wynikają one właśnie z niego. Postaraj się znaleźć zdrowsze sposoby radzenia sobie ze stresem. Poszukaj wsparcia społecznego oraz minimalizuj lub eliminuj sytuacje stresowe.

Pominęłaś śniadanie

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jego pominięcie może spowodować wyraźny spadek energii na cały dzień. Nawet jeśli jego brak nadrobisz podwójnym obiadem. Jesteś zbyt zajęta przed wyjściem do pracy lub często zdarza Ci się zapominać śniadaniu? Jedz w ruchu. Nadrabiaj brak śniadania, najszybciej jak tylko możesz. Pamiętaj, aby jeść śniadanie, nawet jeśli nie jesteś głodna. To poprawi Ci humor na cały dzień, ale także zredukuje poczucie głodu.

Jesz zbyt dużo cukru i niezdrowych produktów

Zastanawiałaś się kiedyś, dlaczego po zjedzeniu całej paczki chipsów nadal jesteś głodna? Na pewno smakowały wyśmienicie, ale nie dostarczyły do Twojego organizmu żadnych składników odżywczych. Puste kalorie nie zaspokajają głodu.  Zdrowa dieta spowoduje, że nie będziesz odczuwała głodu zaraz po posiłku. 

Zdjęcie: iStock

Źródło:thelist 


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Piątek 30.06.2017 (aktualizacja: 2017-06-30)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
u mnie pomocny okazał się błonnik z oleofarrm. Po takiej szklance "koktajlu" w ogóle nie chce się jeść :)
Dodano: 2017-06-30 20:57:40 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×