Mity o zdrowym odżywianiu! Nie daj się oszukać!

Ile razy szukałaś w internecie odpowiedzi na to, jakie produkty najlepiej wpłyną na Twój organizm podczas diety? Jeżeli faktycznie chcesz zdrowo jeść, powinnaś zapoznać się z tym artykułem.

iStock_69748205_SMALL (1).jpg

PRODUKTY LIGHT

Rynek zasypały produkty oznaczone znakami light, slim, fit. Wiele osób wierzy, że pozytywnie wpływają na organizm podczas zrzucania zbędnych kilogramów, czyli nie powodują wzrostu wagi. Niestety prawda jest zupełnie inna i być może stanie się dla wielu osób bolesna. Produkty light są pod ścisłą kontrolą Parlamentu Europejskiego. Obniżanie zawartości kalorii lub cukru musi być więc uzupełniane w inny sposób. Cukier zastępuje się sztucznymi słodzikami, najczęściej aspartamem, który jest jednym z najbardziej kontrowersyjnych dodatków, które mogą znaleźć się w pożywieniu. Wszystko ze względu na jego skład bowiem substancje w nim zawarte to kwas asparaginowy, fenyloalaniny, oraz ester metylowy, który po spożyciu przekształca się w metanol. Jeżeli jesteś zwolenniczką produktów light, sięgaj po nie z rozwagą, ponieważ spożywanie tego typu produktów może być zdrowe, ale tylko w odpowiednich ilościach.


OLIWA NIE TUCZY

Jeżeli zależy Ci na zrzuceniu zbędnych kilogramów, musisz wiedzieć, że oliwa z oliwek jest kaloryczna jak każdy tłuszcz. Posiada natomiast duże zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych, a te wspomagają przemianę materii i układ krążenia. W 100 gramach oliwy z oliwek znajduje się 897 kalorii zatem, jeżeli osoby stosujące dietę, będą przestrzegały zasadę jednej łyżki oliwy dziennie z pewnością nie przybiorą na wadze.

2 LITRY WODY DZIENNIE

Nieprawda. Osoby, które nie prowadzą aktywnego trybu życia i nie pocą się często, mogą wypijać 1 litr wody dziennie i taka ilość całkowicie uzupełnia wszelkie niedobory. Oczywiście picie 2 litrów nie jest przeciwwskazane.

CIEMNE PIECZYWO

To, że ciemne pieczywo dostarcza mniej kalorii niż to z mąki pszennej, nie jest prawdą. Natomiast pieczywo wyprodukowane z mąki żytniej lub razowej posiada o wiele więcej witamin z grupy B, składników mineralnych i błonnika. Sięgając po ciemne pieczywo, pamiętaj, że ciemne pieczywo najczęściej wyprodukowane jest z mąki pszennej, ale uzupełnione o barwnik, jakim w tym przypadku jest na przykład karmel.

OSTATNI POSIŁEK PRZED 19

Ten mit towarzyszy praktycznie każdej diecie odchudzającej, którą można znaleźć w internecie. Prawda wygląda zupełnie inaczej, ponieważ specjaliści polecają, aby po ostatni posiłek, czyli kolację sięgać dwie lub trzy godziny przed snem. Zatem jeżeli jesteś osobą, która kładzie się spać około północy, spokojnie możesz zjeść kolację nawet o godzinie 21. Zdrowa dieta to nie tylko jedzenie i aktywność fizyczna, wiąże się to również z odpowiednią ilością snu. Osoba dorosła dla dobrej regeneracji organizmu powinna przesypiać około 8 godzin.

Zdjęcie: iStock

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Wtorek 06.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-06)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Zamiast doszukiwać się kolejnych mitów, wolę dowiadywać się o tym, jakie produkty przyśpieszają przemianę materii. Ciekawe zestawienie jest tutaj http://fit60dni.blogspot.com/2015/11/10-zdrowych-produktow-ktore-przyspiesza-przemiane-materii.html
Dodano: 2016-09-06 10:57:11 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×