Nakarm swój mózg! Dieta, która poprawi nastrój i wpłynie na pamięć

Zobacz, jak współcześni ludzie nieustannie przesuwają granicę dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego.

iStock_78946943_SMALL (1).jpg

Nie potrzeba psychiatrów specjalistów, aby stwierdzić, że częste imprezowanie i oglądanie telewizji do późnych godzin nocnych, jest szkodliwe dla organizmu, a zwłaszcza mózgu. Szczególnie wtedy, jeśli sytuacje te staja się rutyną. Skutkiem takiego trybu życia jest obniżenie koncentracji i zmęczenie. Specjaliści ostrzegają, że może doprowadzić to do poważnych i trwałych uszkodzeń mózgu! Jeśli dodatkowo narażasz swój mózg na chroniczny brak odpowiedniej ilości snu, podwyższasz stopień ryzyka, długoterminowej walki z nieprawidłowym funkcjonowaniem mózgu!

Jak podkreślałyśmy wielokrotnie, większość ludzi we współczesnym świecie sypia o wiele mniej, niż miało to miejsce 50 lat temu. Ludzie żyją w trybie 24-godzinnym, ponieważ boją się, że przegapią coś ciekawego lub nie zdążą zrobić wszystkich zaplanowanych rzeczy. Pracoholizm i długotrwały stres powodują, że granica dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego jest nieustannie przesuwana.

Okazuje się, że niektóre produkty spożywcze mogą pomóc Ci zasnąć i przespać należycie całą noc. Być może wyda Ci się to dziwne, ale nasze jelita i mózg są ściśle powiązane. Wszystko dlatego, że hormony, które są tam produkowane, wpływają na nasze samopoczucie. Przedstawiamy Ci listę produktów opracowaną przez naukowców, które pomogą Ci cieszyć się zdrowym snem i wspomogą prawidłowe funkcjonowanie mózgu. Spróbuj wprowadzić je do swojego jadłospisu około godziny lub dwóch przed snem.

SZKLANKA MLEKA

Brzmi trochę jak bajka opowiadana przez nasze babcie, ale prawda jest taka, że każda forma produktu mlecznego naprawdę pomaga zasnąć. Wapń, która znajduje się w mleku, jest istotnym składnikiem mineralnym, który wspomaga produkcję melatoniny, czyli hormonu, który odpowiada za zasypianie.

ORZECHY I MIGDAŁY

Orzechy są doskonałym źródłem tryptofanu, czyli naturalnego środka nasennego. Jako suplement diety jest nazywany pigułką szczęścia, ponieważ odpowiada również, za pozytywny nastrój i utrzymywanie równowagi nerwowej. Ponadto orzechy zawierają własną melatoninę, co daje podwójne działanie. Migdały zawierają magnez, który indukuje spanie.

SOK WIŚNIOWY

Działanie soku wiśniowego jako naturalnego środka nasennego potwierdzili naukowcy z Uniwersytetu Stanowego w Luizjanie. W oparciu o badania wywnioskowali, że dorosła osoba powinna wypijać około pół szklanki cierpkiego soku wiśniowego dwa razy dziennie. Dzięki temu sen stanie się dłuższy i głębszy. Wielu lekarzy poleca go swoim pacjentom, cierpiącym na bezsenność. Pamiętaj jednak, że sok sokowi nierówny. Należy sięgać po soki naturalne, bez wspomagaczy. Najlepiej te wyprodukowane w zaciszu domowym.

RYŻ JAŚMINOWY

Badania potwierdziły, że ludzie, którzy do swojego codziennego jadłospisu włączyli ryż jaśminowy, zasypiają szybciej, niż ci, którzy wybierają inny rodzaj ryżu. 

Źródło: dailymail 

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Piątek 04.11.2016 (aktualizacja: 2016-11-04)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Zabrakło tu najważniejszego czyli orzechów włoskich. Kiedyś zapytano 100 letnią w pełni sprawną babcie co spowodowało, że dalej jest w takiej świetnej formie, tak świetnie się czuje i tak dobrze funkcjonuje. Powiedziała ona, że przez całe życie jadła 2 orzechy włoskie codziennie. To te które są w kształcie móżdżka więc idealne wpływają na prace mózgu. Więcej pisałem na moim blogu jak szybko schudnać.
Dodano: 2016-11-04 22:21:47 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×