Naucz dziecko zdrowego odżywiania!

Nie wszystkie dzieci chcą jeść zdrowo, szczególnie te, które zostały przyzwyczajone do niezdrowych przekąsek czy fast foodów! Na szczęście jest rozwiązanie. Zapoznaj się z 5 trikami, które spowodują, że Twoje dziecko polubi zdrowe odżywianie!

zdrwe jedzenie dziecka.jpg

Dzieci już od najmłodszych lat chłoną jak gąbka wszystkie sytuacje, które je otaczają. Ucząc je zdrowego jedzenia i wprowadzając odpowiedni klimat przy posiłkach, spowodujesz, że jako osoby dorosłe nie będą miały problemów z otyłością. Dla dzieci, które od malucha są zdrowo karmione i uczone, na czym polega zdrowy tryb życia, w przyszłości naturalne będzie sięganie po zdrową żywność.

Zdrowa dieta dziecka powinna zawierać odpowiednią ilość składników odżywczych, witamin i minerałów. Jest wsparciem dla rozwoju, nie tylko fizycznego, ale również psychicznego. Od jakości wybieranych produktów zależy jego zdrowie, kondycja oraz odporność!

Niewłaściwe karmienie dziecka i pozwalanie mu na wybieranie produktów niezdrowych dla jego organizmu jest częstym błędem popełnianym przez rodziców. Prowadzi do nadwagi, a w skrajnych przypadkach nawet do otyłości. Dziecko, któremu pozwala się wybierać niezdrowe produkty i przetworzoną żywność w przyszłości stanie się otyłym dorosłym, pozbawionym radości życia i wycofanym z aktywności społecznej. Być może wywoła to również problemy psychiczne, a stąd mały krok do depresji. Czy na pewno chcesz tego dla swojej pociechy?

JEDZENIE TO PRZYJEMNOŚĆ

W naszej polskiej tradycji istnieje wspaniała kultura jedzenia wspólnych posiłków. Niestety dla wielu dzieci, atmosfera ta dalece odbiega od ideału i przyjemności. Dzieje się tak, ponieważ rodzice bardzo często uważają, że wiedzą lepiej ile powinno zjeść dziecko i kiedy staje się najedzone. Absolutnie nie wyobrażają sobie sytuacji, że dziecko od czasu do czasu może nie mieć apetytu lub ochoty na więcej. Zmuszanie dziecka do jedzenia to najgorsze co można muz zrobić. Dziecko jak każdy człowiek ma prawo do odczuwania głodu i zaspokajania tego uczucia według własnych reguł. Zatem jeżeli dziecko nie jest wychudzone, zmęczone i nie wygląda na chore, pozwól mu na podejmowanie własnych decyzji przy stole.

PRZYJEMNOŚĆ ZE WSPÓLNEGO GOTOWANIA

Dobrym nawykiem jest również uczenie dziecka zasad zdrowego odżywiania już od najmłodszych lat. Spraw, że wspólne gotowanie zamieni się w zabawę, lub czas, w którym możecie po prostu porozmawiać. Spożywanie posiłku, który ugotujecie wspólnie, będzie w jego oczach dużo ciekawsze i bardziej wartościowe. Pamiętaj także, że dajesz swojemu dziecku przykład. Jeżeli Twoje dziecko widzi, że wciąż zestresowana próbujesz utrzymać nieskazitelną figurę, łykasz tabletki odchudzające, a wieczorem podjadasz, z pewnością będzie Cię naśladowało. W jego oczach jesteś ideałem!

OWOCE ZAMIAST CHIPSÓW?

Wszystko tkwi w bardzo małym szczególe. W misce. Tak w misce. Prawda, że miska z owocami jest pięknym dodatkiem do salonu lub kuchni? Jeżeli Twoje dziecko wchodząc do kuchni z pomysłem zjedzenia czegoś między posiłkami, w pierwszej kolejności zobaczy owoce, gwarantujemy Ci, że zamiast po batonik sięgnie po zdrowy przysmak! Co ciekawe taką tezę potwierdzają badania. Dodatkowo okazuje się, że porządek ma wpływ na myślenie Twojego dziecka o zdrowym odżywianiu. Jeżeli w kuchni na blatach panuje chaos, zazwyczaj sięgnie ono po to, co znajdzie się w zasięgu jego ręki pierwsze. Uporządkuj kuchnię i daj swojemu dziecku możliwość wyboru, zobaczysz, że wkrótce przyniesie to oczekiwane efekty!

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Zosia Brzezicka , Piątek 16.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Ja moje dziecko nauczyłam pić wodę zamiast tych wszystkich chemicznych soczków. Moja mała przyzwyczaiła się też do smaku oleju lnianego lenvitol. Jestem z niej dumna.
Dodano: 2016-10-02 20:23:15 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×