Objawy zakwaszenia organizmu

Zakwaszony organizm jest przyczyną wielu dolegliwości i może prowadzić do wielu poważnych chorób. Zobacz, po czym poznasz, że dotyczy to również ciebie!

iStock_80471251_SMALL (1).jpg

Przetworzone produkty, niewłaściwa dieta, długotrwały stres, otyłość czy podwyższona temperatura ciała – to tylko niektóre powody zakwaszenia organizmu. Powoduje osłabienie, senność, problemy ze skórą i włosami, podatność na infekcje i biegunki, a także cukrzycę, nadciśnienie tętnicze, kamicę nerkową i choroby wątroby. Jeżeli często odczuwasz te dolegliwości, powinnaś sprawdzić, czy twój organizm nie ma zaburzonej równowagi kwasowo-zasadowej. Na tę przypadłość cierpi około 80 procent Europejczyków.

Wszystko za sprawą postępu cywilizacji oraz szerszego dostępu do przetworzonej żywności, która jest bogata w fosfor, chlor i siarkę. Gdy krwi brakuje minerałów alkaicznych sięga ona po nie do naszych organów wewnętrznych. Powoduje to nadwyżkę substancji kwasowych.

OBJAWY ZAKWASZENIA ORGANIZMU

W zasadzie można powiedzieć, że objawy zakwaszenia organizmu da się zaobserwować na całym ciele. Jeżeli cierpisz na zaparcia, problemy trawienne, uczucie pełności, wzdęcia i schorzenia pęcherzyka żółciowego, znaczy to, że twój przewód pokarmowy daje ci znać o nieprawidłowościach związanych z gospodarką kwasowo – zasadową.

Częste bóle mięśni, przewlekłe bóle kręgosłupa czy zapalenie stawów to kolejne objawy zakwaszenia organizmu. Cierpi również nasza skóra. Wypadają włosy, paznokcie stają się kruche, pojawia się próchnica, skóra jest sucha. Napady wilczego głodu, nadwaga, chroniczne bóle, depresja, migreny, zaburzenia snu i problemy z koncentracją.

JAK WALCZYĆ Z ZAKWASZENIEM ORGANIZMU

Jeżeli masz już dosyć ciągłego nieradzenia sobie ze stresem, złego samopoczucia i zmniejszonej wydolności organizmu koniecznie zacznij walczyć z zakwaszeniem organizmu! Ponieważ odpowiada za nie przede wszystkim niewłaściwa dieta, należy ją jak najszybciej zmienić.

Przede wszystkim powinnaś unikać jedzenia zbyt dużej ilości jajek, pieczywa białego, cukru białego, serów, wędlin, mięsa i słodyczy. Niektóre napoje gazowane, herbata, kawa i przede wszystkim alkohol będą miały swój udział w zakwaszeniu organizmu.

Teraz najprawdopodobniej zadajesz sobie pytanie, co w takim razie jeść. Wymienione produkty możesz zastąpić kaszą jaglaną i gryczaną, mlekiem, śmietaną, migdałami. Warzywa i owoce to podstawa diety antykwasowej. Specjaliści doradzają, aby 80 procent diety stanowiły produkty zasadowe i 20 procent produkty kwasowe. Jeżeli nie możesz sobie poradzić ze zneutralizowaniem zakwaszenia organizmu, koniecznie udaj się do lekarza. 

Zdjęcie: iStock 

Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Wtorek 16.08.2016 (aktualizacja: 2016-08-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×