Śniadanie najważniejszym posiłkiem dnia!

Przyznaj, już nie pamiętasz, kiedy ostatni raz jadłaś śniadanie, a Twój jadłospis jest wprowadzany w życie dopiero po południu. A może jedynym posiłkiem w ciągu dnia, który spożywasz, jest kolacja? Zobacz, jak negatywny wpływ na nasze zdrowie mają nieregularne posiłki połączone z brakiem śniadań!

śniadanie.jpg

Śniadanie to kluczowy posiłek dnia. Decyzja, którą podejmujemy każdego ranka, powoduje, że nasz dzień może być udany lub nie. Od niej zależy czy będziemy mieć dużo energii i jaki będziemy mieć nastrój. Brak śniadania powoduje spadek efektywności pracy i zmęczenie. Nie rezygnuj ze śniadania, może mieć to również wpływ na Twoje samopoczucie psychiczne. Udowodniono, że osoby, które jedzą śniadania, są milsze dla otoczenia i mniej podatne na depresję.

REGENERACJA 

Wszystko, co dzieje się z naszym organizmem w nocy ma na celu jego regenerację i dostarczenie nowej energii na kolejny dzień. To, co krążyło w naszym krwiobiegu, zostało strawione. Po nocy nasz metabolizm jest spowolniony, dlatego należy dostarczyć mu lekkostrawnego posiłku.

BADANIA UDOWODNIŁY... 

Badania wykazały, że ludzie, którzy pomijają śniadanie, częściej wybierają niezdrowe jedzenie i kaloryczne przekąski w ciągu dnia. Ci, którzy jadają śniadania regularnie, mają o 40 procent mniej szans na otyłość. Kiedy na grupie 6000 studentów przeprowadzono badania, dowiodły one, że ci, którzy zaczęli jeść śniadania, poprawili swoje wyniki w nauce aż o 61 procent!

KOMPOZYCJA SMAKÓW I WITAMIN 

Aby śniadanie spełniło swoje zadanie dostarczenia energii, powinno być odpowiednio skomponowane i urozmaicone. Podstawą zdrowego śniadania są węglowodany. Dzięki nim organizm funkcjonuje wydajniej przez długi czas. Wspaniałym źródłem węglowodanów jest pieczywo. Wybierając pieczywo ciemne, uregulujesz pracę przewodu pokarmowego oraz dostarczysz do organizmu witaminy z grupy B, magnez, cynk oraz błonnik pokarmowy. Kolejnym składnikiem wykorzystywanym w śniadaniu powinny być produkty zawierające białko i wapń. Nie zapominaj również o warzywach i owocach.

DRUGIE ŚNIADANIE 

Ponieważ regularne posiłki są świetnym wsparciem diety, idealnym uzupełnieniem śniadania będzie jego druga, uszczuplona wersja, czyli drugie śniadanie. Powinno odbywać się po około 3 godzinach od pierwszego posiłku. Ma dostarczyć około 10 procent dziennego zapotrzebowania kalorii.  Jego głównym zadaniem jest zapełnienie naszego żołądka, który nie powinien pozostawać pusty od śniadania do obiadu.

Zdjęcie: iStock

ID galerii:2380

Dodał(a): Zosia Brzezicka , Czwartek 15.09.2016 (aktualizacja: 2016-09-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Anonim
Zgadzam się, ja bez kubeczka kakao to nie wychodzę z domu,czasem Drinking chocolate sobie robię, jak nie mam kakao.
Dodano: 2016-09-22 16:25:02 Zgłoś nadużycie
Anonim
Całe życie słyszę, że śniadanie jest najważniejsze, a ja jakoś po prostu nie mogę się przemóc żeby jeść z rana. Muszę przynajmniej odczekać z 2 godziny po przebudzeniu. Moim śniadaniem jest kubek ciepłej kawy albo kubek Mix Fix Cao. I tak mi dobrze. :)
Dodano: 2016-09-21 16:46:53 Zgłoś nadużycie
Anonim
Dla tych którzy się odchudzają polecam zastosowanie naturalnego preparatu figurena slim który znacznie przyśpiesza proces utraty wagi. Udało mi się dzięki niemu schudnąć przez cały okres kuracji (3 miesiące) 15 kg.
Dodano: 2016-09-15 15:19:59 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×