Włącz do swojej diety rabarbar!

Ta ciekawa roślina, która w Polsce uznawana jest częściej za warzywo, a za granicą za owoc, ma wiele zdrowotnych właściwości, dlatego warto włączyć ją do swojej diety. Przyjrzyjmy się bliżej rabarbarowi!

rabarbar.jpg

Odpowiedni dla osób, które się odchudzają

Rabarbar jest źródłem błonnika, dzięki czemu reguluje procesy trawienia, oczyszcza organizm z toksyn i na długo pozostawia uczucie sytości. Posiada niski indeks glikemiczny (15) i zaledwie 9 kalorii w 100 g.

Skarbnica witamin

Ta roślina jest bogatym źródłem wielu witamin - m.in. witaminy A, E,C, witamin z grupy B. Znajdziesz w niej także kwas foliowy, potas, wapń, żelazo oraz fosfor.
Co ciekawe, witamina C chroni przed szkodliwymi wolnymi rodnikami i dzięki niej można dłużej cieszyć się młodym wyglądem.

Zobacz także: Warzywa, które upiększają skórę- nadają jej złotawy odcień!

Uspokaja, oczyszcza

Warto sięgać po kompoty z rabarbaru, i to nie tylko latem! Taki napój odpowiednio oczyszcza organizm, ale również na długo gasi pragnienie. Poleca się go także osobom zestresowanym, ponieważ zawarta w nim witamina B przywraca równowagę i spokój.

Zastosowania kuchenne

Rabarbar sprawdza się jako przysmak w kuchni. Najczęściej po niego sięgamy do wspomnianego wyżej kompotu, który idealnie gasi pragnienie, a także wykorzystujemy jako dodatek do drożdżowego ciasta. Często sięga się po niego także przy produkcji wina oraz wszelkich konfitur.

Fot: Thinkstock

Zobacz też:



Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Piątek 15.07.2016 (aktualizacja: 2016-07-15)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
jeśli pragniecie schudnąć jeszcze tego lata polecam Wam suplement Slimcea. Sama schudłam 12kg przez okres kuracji. Teraz jest ekstra promocja wakacyjna na zestaw.
Dodano: 2016-07-18 11:07:21 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×