Wpływ cukru na organizm

Cukier dodawany jest praktycznie do wszystkiego. Znajdziemy go w płatkach śniadaniowych, owocowych napojach, wędlinach, konfiturach czy makaronach. Nie bez powodu nazywany jest białą śmiercią- nadmierne jego spożycie jest zjawiskiem niekorzystnym dla naszego zdrowia.

cukier.jpg

Cukier, a zęby


Cukier jest głównym czynnikiem powodującym próchnicę zębów, przyczynia się do ich uszkodzenia, gdyż wypłukuje wapń. Słodkie, lepkie łatwo przylegają do naszego szkliwa i oddziałują na zęby, długo po tym, kiedy po nie sięgnęliśmy.

Cukier, a mózg


Nadmierna ilość cukru upośledza funkcjonowanie mózgu- powoduje jego stany zapalne oraz problemy z pamięcią! Spożywanie słodzonych produktów może pogorszyć proces uczenia się, a nawet zwiększyć również ryzyko depresji!

Cukier, a układ odpornościowy


Cukier niszczy komórki odpornościowe. Nawet niewielkie jego ilości są w stanie doprowadzić do osłabienia systemu immunologicznego, a słaby układ odpornościowy to oczywiście łatwość zapadania na infekcje oraz rozwój chorób cywilizacyjnych i zwyrodnieniowych.

Cukier, a skóra


Spożywanie zbyt dużej ilości cukru negatywnie odbija się także na naszej urodzie. Skóra starzeje się szybciej, a włókna elastyny i kolagenu niszczą się- przez co traci swoją jędrność.
Ponadto cera staje się tłusta i zaczynają pojawiać się wypryski. Wcześniej ujrzymy także zmarszczki.

Cukier, a wzrost masy ciała


Poziom cukru jest ważny również gdy mowa o utrzymaniu prawidłowej masy ciała czy też chudnięciu. Węglowodany są szybko trawione i wchłaniane, co powoduje natychmiastowe dostarczenie energii
 i podniesienie poziomu cukru – ale na krótki czas. Duży wyrzut insuliny obniża poziom cukru
oraz powoduje, że znowu czujemy się głodni, a przy okazji zaczyna odkładać się tkanka tłuszczowa.

Zobacz też: Indeks glikemiczny

Cukier, a ogólne samopoczucie


Nagłe wahania spadku wzrostu stężenia glukozy we krwi wpływają niekorzystnie na układ nerwowy, powodując nadpobudliwość organizmu, brak koncentracji, spadki nastroju oraz senność.
Czujemy się zmęczeni oraz rozdrażnieni.

Życie w szybkim tempie, stres i inne czynniki powodują, że spożywamy produkty, w którym znajdziemy ogromne pokłady cukru. Ten słodki zabójca uzależnia i przy tym powoduje wiele chorób.
Warto zatem zadbać o swoje zdrowie i ograniczać ten produkt w naszym żywieniu.


Foto: Thinkstock

Zobacz też:



Dodał(a): Katarzyna Nowatkiewicz , Środa 02.03.2016 (aktualizacja: 2016-03-02)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (3)

Awatar
Anonim
ostatnio sporo czytam o diecie ketogennej, która z zasady eliminuje cukier (jego spożywanie jest bardzo ograniczone, spożywa się głównie tłuszcz), tak trafiłam na stronę oleoketo.pl tam się dowiedziałam, że cukier jest również paliwem dla raka! jedząc cukier narażamy się na straszne konsekwencje....
Dodano: 2016-03-30 20:14:31 Zgłoś nadużycie
Anonim
Najskuteczniejsza dieta jest wtedy gdy unikamy cukru. Najgorszy jest biały cukier, który dodawany jest do wszelkiego rodzaju słodyczy, czekolad, batoników, napojów. On uzależnia najbardziej i to dzięki niemu mamy taką ochotę na słodkie. Krótko po zjedzeniu takiego cukru nasz organizm uwalnia hormony szczęścia wprawiając nas w stan błogości i radości. Dokładnie tak samo działa kokaina. A skoro jesteśmy w błogości i radości to chcemy tego więcej. Błędne koło doprowadzające do uzależnienia z którego bardzo trudno jest się wyrwać.
Dodano: 2016-03-03 06:50:41 Zgłoś nadużycie
Anonim
odchudzasz się ? warto do kuracji dołączyć naturalny suplement diety - figurena, ja zastosowałam i schudłam z całej nadwagi w 3 miesiące
Dodano: 2016-03-02 12:33:01 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×