Zobacz, jak zabić uzależnienie od słodyczy zanim ono zabije Ciebie

Czy wiesz, że im więcej cukru spożywasz, tym więcej możesz go pragnąć? Wpadanie w błędne koło słodkiego uzależnienia może potrwać od kilku dni do kilku tygodni. A tymczasem najnowsze badania wykazały, że spożywanie zbyt dużej ilości cukru może przyspieszyć proces starzenia się organizmu. Jeśli wiesz, że nie możesz oprzeć się słodkiej pokusie, skorzystaj z potwierdzonych strategii, które pomogą Ci utrzymać się na właściwym torze.

iStock-522389530.jpg

Wybieraj mądrze: Jeśli masz zamiar sobie folgować, rób to sezonowo. Czekoladę masz przez cały rok. Zrezygnuj z niej na rzecz lodów, które najlepsze są wyłącznie latem i można je jeść całymi ciężarówkami. Jesienią uwielbiasz zajadać się ciastem z dyni? Nic nie stoi na przeszkodzie. Pamiętaj jednak, że wybierając strategię sezonową, nie powinnaś co chwilę wypadać za burtę. Praktykuj porcjowanie ulubionych słodkości, poprzez zrobienie dobrego planu.

Myśl pozytywnie: Nastaw się na sukces. Każdego dnia rano powtarzaj sobie, że to masz. Słowa potrafią być potężne. Jeśli uważasz, że opór słodyczom będzie trudny, może być ciężko. Zmień negatywną "samonarrację" na przejęcie kontroli nad zdrowiem i dietą. Uwierz, że da się to zrobić.

Sytość jest kluczem: Jeśli masz problem z poprzestaniem na jednej kostce czekolady, a zamiast tego pochłaniasz całą tabliczkę, sposobem na Twój problem jest poczucie sytości. Nastaw się na sukces poprzez spożywanie pełnowartościowych posiłków oraz zdrowych przekąsek. Dokładnie co cztery godziny. Trzy posiłki bogate w białko i dwie przekąski, pomogą powstrzymać Ci uczucie pragnienia cukru. Zabieranie do pracy posiłków przygotowanych samodzielnie, pozwoli Ci oprzeć się pokusie, która czyha dookoła Ciebie każdego dnia!

Apetyt może oznaczać coś innego: Zanim zjesz cały słoik masła czekoladowego, zastanów się czy jest Ci to potrzebne. Ludzie często mylą głód z pragnieniem. Energia włożona w polowanie na słodką przekąskę, często jest oznaką odwodnienia. Nawadniaj się, ale zamiast słodkich napojów zawsze wybieraj wodę. Picie możesz połączyć ze spożywaniem świeżych owoców, które zaspokoją chęć spożycia czegoś słodkiego. Jeśli czujesz, że w ten sposób nie zaspokoiłaś pragnienia dostarczenia cukru, sięgnij po kostkę czekolady, ale poprzestań wyłącznie na niej.

Nie zatrzymuj się: Jeśli nie możesz się powstrzymać przed zjedzeniem czegoś słodkiego, nie poddawaj się. Zjedz to, odpuść sobie, ale wróć na tor. Przebaczaj sobie i bądź dla siebie miła. Wzmacniaj swoją samoocenę i wyrażaj wdzięczność za to, co już osiągnęłaś. Każdego dnia spróbuj dostarczać sobie tę samą dawkę adrenaliny, którą dostarcza Ci cukier. Następnie upewniaj się, że następny posiłek będzie tym w celu zaspokojenia realnego poczucia głodu. Spożywaj produkty bogate w błonnik, takie jak owoce, warzywa oraz produkty pełnoziarniste. Nie zapominaj o białkach, to one pomogą Ci utrzymać zadowolenie.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Wtorek 28.03.2017 (aktualizacja: 2017-03-28)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Doskonałym sposobem na zamiennik słodyczy jest zastąpienie sklepowych słodkości domowymi. Pudding z nasionami chia jest nie tylko zdrowe, ale też bardzo smaczny, jeżeli tylko odpowiednio go przyrządzimy. Nasiona można znaleźć tutaj
http://marketbio.pl/category/nasiona-chia-szalwia-hiszpanska-nasionka-szalwii-hiszpanskiej, są tutaj również ciekawe promocje.
Dodano: 2017-08-16 14:46:10 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×