Zdrowotne właściwości brokułów

Czy wiesz, że osoby które regularnie jedzą brokuły rzadziej zapadają na nowotwory oraz żyją dłużej! Dodatkowo są one doskonałym źródłem błonnika, który pozwala zachować szczupłą sylwetkę.

Zdrowotne właściwości brokułów

Zdrowotne właściwości brokułów




Brokuły były znane już w czasach starożytności. Roślina ta, pochodząca z regionu Morza Śródziemnego jest bliskim krewnym lubianego przez wielu z nas kalafiora. Zdaniem wielu lekarzy oraz dietetyków powinniśmy często sięgać po brokuły i komponować na ich podstawie codzienne posiłki. Brokuły zawierają w sobie wiele witamin oraz soli mineralnych, przez co są idealnym uzupełnieniem codziennej diety.

Minerały zawarte w brokułach

- wapń

- potas

- żelazo

- magnez

- fosfor

Na te dolegliwości pomogą brokuły

- cukrzyca (brokuły zawierają dużą ilość chromu)

- wysoki cholesterol

- anemia

- niedobór wapnia w organizmie

Poradnik przygotowania brokułów

1. Ze świeżych brokułów usuń twardą łodygę, a następnie umyj je w letniej wodzie.

2. Podziel brokuła na mniejsze części - różyczki.

3. W dużym garnku zagotuj wodę, dodając do niej łyżeczkę soli.

4. Kiedy woda będzie wrząca włóż do niej różyczki brokuła i gotuj przez ok. 5 minut.

5. Po tym czasie brokuł jest już gotowy do jedzenia.



Kliknij i poznaj przepis na makaron z brokułami i rybą!

Makaron z brokułami i rybą



Kliknij i poznaj przepis na brokuły w cieście!

Kalafior i brokuł w cieście


Kliknij i poznaj największych wrogów cholesterolu!

Zdrowotne właściwości brokułów

Zdrowotne właściwości brokułów





Opracowanie: Emilia Czaczkowska-Bołtromiuk

Źródło: MilionKobiet.pl

Foto: Thinkstock




Dodał(a): Emilia Czaczkowska-Bołtromiuk , Środa 03.10.2012 (aktualizacja: 2012-10-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (7)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
gwolska
Prawidłowo ugotowane brokuły to te na parze, gdyż woda wypłukuje z nich wartości odżywcze. Dodatek soli jest zbyteczny.
Dodano: 2013-09-06 08:18:49 Zgłoś nadużycie
dariaewaagata
Jedno z moich ulubionych warzyw.
Od kiedy jestem na diecie pokochałam też szpinak, o co nigdy bym siebie nie podejrzewała. Zielone warzywa - zielone światło dla zdrowia :)))
Dodano: 2013-02-10 16:58:58 Zgłoś nadużycie
irenka1
ja po ugotowaniu zawszeschladzam zimna woda by zatrzymaly kolor zielony
inie gotuje zadlugo -miekkie sa niedobre
jem z odrobina masla:)polecam
Dodano: 2012-10-06 15:49:33 Zgłoś nadużycie
Anonim
A TO DOBRE- DO WODY DODAJ ŁYŻECZKĘ WODY!!!!!!!!!
Dodano: 2012-10-06 13:19:01 Zgłoś nadużycie
Anonim
prawidłowe gotowanie brokuła by był soczyście zielony i pyszny to:
- zagotuj wodę
- dodaj sól tak mniej więcej kopiatą łyżeczkę może być więcej w zależności od ilości wody i płaską łyżeczkę cukru lub ciut więcej ale nie więcej niż soli
- na gotującą wodę wrzuca się różyczki brokuła nóżki zamurzone w wodzie NIE PRZYKRYWAĆ pokrywką!!!!!
- od momentu ponownego zagotowania się wody, gotujemy 2-3 minuty - najlepiej sprawdzać widelcem by nóżki były aldente a różyczki się nie rozgotowały
Brokuł jest zielony i ma pyszny smak - trening czyni mistrza więc życzę smacznego!
Jak ktoś chce ugotować też twardszą część brokuła to trzeba go wrzucić parę minut wcześniej niż rożyczki;-)
Przepis na sałatkę:
- ugotowany aldente brokuł - pokroić
- kukurydza w puszce
- 2-3 zielone ogórki (jak są mniejsze gruntowe, ale nie za dużo) pokroić w kostkę
- 4 lub 5 jajek - białka pokroić a żółtka utzreć na tarce
- majonez wymieszany proporcjonalnie ze śmietaną lub jogurtem naturalnym i z solą i pieprzem
Dodano: 2012-10-05 19:55:44 Zgłoś nadużycie
Anonim
Brokuły są naprawdę przepyszne:)
Dodano: 2012-10-03 13:06:42 Zgłoś nadużycie
Anonim
uwielbiam brokuły:))))
Dodano: 2012-10-03 11:31:39 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×