Zmotywuj lenia

Tak, tak… słyszałaś to już miliard razy: regularna aktywność fizyczna jest zdrowa i obok diety, to twój najważniejszy sprzymierzeniec w dążeniu do atrakcyjnej sylwetki. Tylko jak zmotywować się do rozpoczęcia (i kontynuowania!) ćwiczeń?

fitness

Kiedy po całym zabieganym dniu nadchodzi pora treningu, ostatnia rzecz, o jakiej myślisz, jest jeszcze więcej wysiłku fizycznego. Wolałabyś, by ukochany wymasował ci plecy. Albo choć usiąść w fotelu i odpocząć… Jak sobie poradzić z wewnętrznym leniem? Znamy kilka sposobów.

1. Rób to, co lubisz
Nie pociąga cię siłownia czy bieganie? Nie szkodzi. Masz do wyboru mnóstwo rodzajów ruchu: taniec, rower, basen, pilates, energiczny marsz, etc. Wybierz taki, który ci najbardziej odpowiada, a wówczas myśl o zbliżającym się treningu nie będzie cię zniechęcać. Z czasem, kiedy przyzwyczaisz się do aktywności fizycznej, spróbuj jeszcze raz tych form ruchu, które wcześniej wywoływały u ciebie reakcję alergiczną. Kto wie, może tym razem je polubisz?

2. Zweryfikuj plan działania
Jeśli kolejny raz ambitnie postanawiasz, że od jutra będziesz ćwiczyć codziennie przez 1,5 godziny i kolejny raz nic z tego nie wychodzi – to znak, że warto zastanowić się nad zmodyfikowaniem postanowień. Lepiej zacząć od półgodzinnych treningów co drugi dzień i wytrwać w takim postanowieniu niż zrezygnować po tygodniu czy dwóch morderczego treningu – szczególnie, jeśli wybrałaś ćwiczenia, których nie lubisz (patrz punkt 1).

3. Przestań się wykręcać
Pewnie, że masz prawo być zmęczona codziennymi obowiązkami! Ale czy naprawdę (tak z ręką na sercu) nie jesteś w stanie wygospodarować 30 minut na ruch? Ci, którym to się udaje, wiedzą, że ciało przyzwyczajone do ćwiczeń domaga się kolejnej porcji ruchu. Regularna aktywność fizyczna regeneruje lepiej niż ulubiony serial - wytwarzane podczas treningu hormony usuwają napięcia, tryskasz energią i w efekcie możesz podołać dalszym obowiązkom, po których łatwiej zasypiasz i z optymizmem witasz nowy dzień.

4. Umów się!
Namów koleżankę na wspólne spacery, jogging czy jazdę na rowerze. Ustalcie dni i czas, jaki przeznaczycie na aktywność. To zmotywuje cię podwójnie – jesteś z nią umówiona, a poza tym widząc jej postępy będziesz chciała jej dorównać.

5. Miej w zanadrzu plan B
Załamanie pogody akurat kiedy zaplanowałaś spacer, nie jest powodem do odpuszczenia sobie ćwiczeń! Przygotuj się na taką sytuację – wypisz wszystkie możliwe alternatywy do zastosowania w domu, np. taniec do ulubionej muzyki, ćwiczenia ogólnorozwojowe (pamiętasz coś jeszcze z lekcji w-fu w liceum?), a może nawet mycie okien czy odkurzanie. Jeśli masz sprzęt do ćwiczeń jak rower stacjonarny, który przez ostatnich kilka miesięcy służył ci za wieszak na ubrania – czas najwyższy, by zaczął przydał się do tego, do czego został stworzony.

6. … i plan C ;-)
Miej pod ręką zdjęcia z czasu, kiedy byłaś w najgorszej kondycji fizycznej – przypomnij sobie jak się wtedy czułaś i zadaj pytanie, jak się będziesz czuła wracając (kondycyjnie) do przeszłości. Albo sięgnij do kartki, na której spisałaś korzyści, jakie odniesiesz ćwicząc: sexy sylwetka, promienna cera,dodatkowy ładunek energii.

Twoje dobre samopoczucie to lepsze kontakty z otoczeniem – w pracy, szkole czy w domu. A więc do dzieła! Jeśli to właśnie dziś masz rozpocząć swój trening, zrób to!

Tekst: Aneta Książek, dietetyk

Źródło: MilionKobiet.pl

 Przeczytaj również:

Zacznij od zera

Jak one ćwiczą

Trening z głową



Dodał(a): Ewa Neńko , Środa 27.06.2012 (aktualizacja: 2012-06-27)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
malami01
Dobra motywacja to podstawa dla każdego sukcesu. Daje ona również przyjemność działania i brak uczucia uciążliwości wysiłku.
Dodano: 2014-11-30 12:58:19 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×
  • Tabata - co to takiego?

    Tabata- co to takiego?

    Cztery minuty to tak mało, a wbrew pozorom przez ten czas możesz zrobić bardzo wiele dla siebie i twojego metabolizmu. Mowa o tabacie, czyli o czterominutowym interwałowym treningu… czytaj więcej

  • Interwały- spal maksymalną liczbę kalorii

    Interwały- spal maksymalną liczbę kalorii

    Ćwiczenia interwałowe polegają na wykonywaniu prostych powtórzeń na niskich obciążeniach i w multiseriach. Skuteczność treningu interwałowego jest 3 razy większa niż ćwiczeń kardio… czytaj więcej