Zobacz, jak brak witaminy D wpływa na Twój organizm

Niesprzyjająca aura sprawia, że wiele osób z niecierpliwością czeka na powrót większej ilości światła i witaminy D. To bardzo ważne, zwłaszcza że jej brak może doprowadzić do wielu zmian w ludzkim organizmie.

iStock-507183388.jpg

Witamina D jest czymś więcej, niż nam się wydaje. Badania wykazały, że jest elementem wielu ważnych dla ludzkiego organizmu czynników. Każda komórka w organizmie posiada receptory witaminy D. Brzmi poważnie prawda? Okazuje się, że niedobór witaminy D, wpływa na ponad osiemdziesiąt procent populacji, a objawy mogą być bardzo subtelne.

Nastrój

Witamina D jest odpowiedzialna za aktywację genów, które regulują neuroprzekaźniki, mające bezpośredni wpływ na rozwój i funkcjonowanie mózgu. Nic więc dziwnego, że niska zawartość witaminy D może doprowadzić do depresji, szczególnie tej sezonowej, dlatego suplementacja witaminy D może złagodzić pierwsze objawy depresji.

Ucierpi trawienie

Zespół jelita drażliwego jest zaburzeniem trawiennym, które dotyka miliony osób na całym świecie. Wysoka suplementacja witaminą D może znacznie zmniejszyć jego objawy. Zatem z całą pewnością układ pokarmowy możesz dodać do listy rzeczy, o których nigdy nie myślałaś pod kątem niedoboru witaminy D.

Przewlekłe przeziębienia

Jeśli bez względu na wszystkie środki ostrożności, które podejmujesz, wciąż wydaje Ci się, że jesteś podziębiona lub chora, możesz cierpieć na niedobór witaminy D. Badania wykazały, że witamina D zwiększa zdolność organizmu do walki z infekcją. Jej znaczny niedobór może odgrywać ogromną rolę w zmaganiach z cukrzycą typu 2, nadciśnieniem, astmą, chorobami sercowo-naczyniowymi, a nawet stwardnieniem rozsianym i rakiem! Jeśli po kilku tygodniach walki z przeziębieniem nie masz już siły, poproś lekarza o zbadanie poziomu witaminy D.

Bóle mięśni i kości

Poza zwiększoną skłonnością do infekcji i wirusów niska zawartość witaminy D może doprowadzić do przewlekłych boleści mięśni i kości, a także chronicznych objawów zmęczenia oraz wypadania włosów.

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 19.04.2017 (aktualizacja: 2017-04-19)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Ja nawet na wiosnę i w lecie biorę d-vitum. Bo to że słoneczko ok, fajnie ale i tak większość czasu spędzam w biurze a potem różnie bywa i cieżko w naturalny sposób ją nabyć.
Dodano: 2017-04-28 20:58:01 Zgłoś nadużycie
Anonim
suplementację witaminą d w postaci kropelek evital d1000 zaczełam już będąc w ciązy teraz nawet moj maz postanowił uzupełnić skład witaminy d i suplementuje sie razem ze mna :)
Dodano: 2017-04-23 14:15:19 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×