Sport w ciąży - jakie ćwiczenia będą dla Ciebie najlepsze?

Twoje samopoczucie w trakcie ciąży, jak i po porodzie zależy również od Ciebie! Zobacz, jakie ćwiczenia sprawią, że oczekiwanie na maluszka będzie przyjemniejsze!

sportwciazy.jpg

Nie każda z nas czuje się kwitnąco w trakcie ciąży. Niekiedy czas ten jest dla kobiety bardzo trudny, a ciągłe zmęczenie uniemożliwia normalne funkcjonowanie. Ćwiczenia to doskonały sposób na poprawienie samopoczucia i utrzymanie pięknej figury. Zazdrościmy celebrytkom szybkiego powrotu do formy, tymczasem wiele zależy jedynie od nas!

Jest jeszcze jeden argument- silne mięśnie mogą być wspaniałą pomocą przy porodzie. Ćwiczenia może wykonywać każda z nas, o ile nie stanowią one zagrożenia dla ciąży- jest to sprawa indywidualna, do ustalenia z lekarzem. Jeżeli ćwiczyłaś przed zajściem w ciążę, oczywiście możesz wrócić do treningu, jednak ważne będzie wprowadzenie kilku modyfikacji. Jeżeli decyzję o wykonywaniu ćwiczeń podjęłaś w ciąży, pamiętaj aby rozszerzać swoją aktywność stopniowo. Na ćwiczenia powinnaś poświęcać nie więcej niż 2 godziny dziennie.

Jakie ćwiczenia będą najlepsze? 

Zanim rozpoczniesz jakąkolwiek aktywność fizyczną, koniecznie porozmawiaj o tym ze swoim ginekologiem. Warto również sięgnąć po opinię specjalisty, jeśli chodzi o wybór konkretnych ćwiczeń. Najlepsze dla kobiet w ciąży są spacery, jazda na rowerze stacjonarnym, pilates, taniec, a także pływanie. Ćwiczenia te pozwalają ukształtować piękną sylwetkę, a przy okazji są naprawdę przyjemne i relaksujące. Może uda Ci się namówić partnera na wspólne lekcje tańca kilka razy w tygodniu? Na pewno przyda Wam się taki czas!

Kiedy Twoje ciało ma dość? 

Może się zdarzyć, że mimo że będziesz ćwiczyła jedynie od czasu do czasu, poczujesz nagły spadek energii. Pamiętaj, że w ciąży możesz mieć dużo mniej sił niż wcześniej, dlatego nie powinnaś lekceważyć pierwszych "sprzeciwów" swojego organizmu. Kiedy poczujesz kołatanie serca, zawroty głowy czy ból pleców lub macicy, to znak, że powinnaś jak najszybciej ograniczyć swoją aktywność.

Lista ćwiczeń zakazanych 

Niektóre ćwiczenia niestety są niewskazane w ciąży. Należą do nich między innymi głębokie przysiady, a także dotykanie palców u nóg rękami. Powinnaś unikać jazdy konnej, wspinaczki czy wypadów na narty. Może się okazać, że w Twoim przypadku także inne ćwiczenia znajdą się na tej liście. Dlatego tak ważne jest indywidualne opracowanie planu treningowego.

Zdjęcie: iStock

ID galerii:2567


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Sobota 15.07.2017 (aktualizacja: 2017-07-14)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×