6 sposobów na skończenie z nawykiem wieczornego podjadania

Niewiarygodne, że zaledwie kilka godzin wieczorem może zrujnować cały dzień dbania o zdrowe odżywianie i dobre nawyki. Jeśli jesteś jedną z kobiet, które mają z tym problem, nie obwiniaj się. Według specjalistów apetyt ma tendencję do wzrastania właśnie około godziny 20. Zobacz, w jaki sposób możesz zerwać ze złymi nawykami, które nie pozwalają Ci spokojnie spać.

iStock-487077896 (1).jpg

Niezależnie od tego, czy przyczyną wieczornego podjadania (niekoniecznie surowych warzyw), jest podłoże psychologiczne czy biologiczne, nie ma wątpliwości, że okres po kolacji wypełniony złymi nawykami żywieniowymi, może mieć katastrofalne dla zdrowia i sylwetki skutki.

Być może słodkie lub słone przekąski przynoszą ulgę i sprawiają, że czujesz się dobrze, jednak długoterminowo przynoszą też bardzo wiele niepożądanych skutków, między innymi wzrost wagi, podwyższone ciśnienie krwi oraz wzrost cukru we krwi. Dobrą wiadomością jest to, że w sześciu prostych krokach, możesz porzucić dawne przyzwyczajenia, poczuć się lżejsza i bardziej pobudzona.

Maksymalna moc obiadu

Upewnij się, że Twój obiad będzie bogaty w błonnik, który znajduje się w warzywach i produktach pełnoziarnistych oraz białko, pochodzące z chudego mięsa, fasoli i produktów mlecznych. To składniki odżywcze, które pomogą Ci poczuć uczucie sytości i zadowolenia. Duet błonnik i białko współpracuje wspaniale również, jeśli chodzi o utrzymanie stałego poziomu cukru we krwi i wzmacnia Twoją siłę woli w walce z ciasteczkami i chipsami.

Codzienny deser

Nie ma nic złego w deserach. Zerwanie ze złymi nawykami, nie musi oznaczać całkowitego wyrzeczenia się słodyczy. Jeśli uwielbiasz słodkości i ciężko Ci wykluczyć je z diety, postaraj się spożywać desery zaraz po obiedzie lub godzinę po nim. Im dłużej będziesz go odkładała, tym trudniej będzie Ci się oprzeć pokusie sięgnięcia po kolejny kawałek ciasta.

Plan na śniadanie

Każdego wieczora zastanów się, co będziesz jadła następnego dnia rano. Być może jest to sprzeczne z intuicją, zwłaszcza wtedy kiedy ma się ochotę sięgnąć po niezdrowe przekąski, ale myślenie o innym posiłku, który czeka na Ciebie za rogiem, jest wspaniałym sprzymierzeńcem w walce z natychmiastową potrzebą jedzenia.

Zamknij kuchnię

Skończona kolacja, to formalny punkt, który powinien zamknąć Twoją kuchnię. Spakuj pozostałości jedzenia do plastikowych pojemników, opróżnij zlew, załaduj zmywarkę, wyłącz światła, zamknij drzwi i opuść kuchnię. Niech to będzie sygnał dla Twojego mózgu, że to koniec jedzenia na ten dzień.

Filiżanka herbaty ziołowej

Jeśli nie możesz zapanować nad wilczym apetytem pojawiającym się wieczorem, zaparz herbatę ziołową. Zioła wspaniale regulują apetyt, poziom cukru we krwi, uaktywniają proces przemiany materii oraz wspomagają spalanie tłuszczów.

Rozkojarz się

Znajdź absorbującą aktywność, która nie wymaga jedzenia i myślenia o nim. Książka czy spacer będą fantastycznym relaksem dla Twojego ciała i mózgu, a głęboki oddech lub dwa pomogą Ci spowolnić i zapomnieć o złych nawykach. 

Zdjęcie: iStock


Dodał(a): Małgorzata Rosiak , Środa 11.01.2017 (aktualizacja: 2017-01-11)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Zamknięcie lodówki na kłódkę? :) Mi w walce z podjadaniem pomaga żucie gumy miętowej i kapsułki z chromem i inuliną z oleofarmu żeby ustabilizować poziom cukru w organizmie
Dodano: 2017-01-31 23:56:11 Zgłoś nadużycie
Anonim
Wiele szukałam i dużo razy się zraziłam. Odkąd stosuje slimcea problem nadwagi zanika w znacznym stopniu. Polecam Slimcea koleżankom które szukają jakiegoś środka a nie wiedzą na co się zdecydować. Ja jestem już trochę doświadczona w tej kwestii. Slimcea to na prawdę dobry wybór. Można schudnąć kilkanaście kilogramów przez pełny okres kuracji 3 miesięcznej.
Dodano: 2017-01-12 10:31:48 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×