5 czynności, które pomogą Ci przywrócić wewnętrzną równowagę

Czujesz, że nie jesteś w najlepszej kondycji psychicznej, a stres utrudnia Ci normalne funkcjonowanie? Dzięki tym czynnościom szybko się uspokoisz!

miloscplatonicnaaa.jpg
Stres niekiedy bywa potrzebny- mobilizuje nas w trudnych sytuacjach i pomaga sprostać codziennym wyzwaniom. Jednak kiedy jest go za dużo, wpływa negatywnie na nasz organizm i odbiera energię do działania. Jeżeli chcesz zapanować nad towarzyszącą Ci adrenaliną, koniecznie wprowadź w życie te 5 czynności:

Szybki spacer

Coraz częściej zapominamy o spacerowaniu, a to właśnie szybki chód pozwala pozbyć się negatywnych emocji. Jeśli czujesz, że stres zjada Cię od środka, zacznij spacerować- wystarczy 30 minut dziennie. Podczas spaceru głęboko oddychaj. Weź ze sobą słuchawki i postaraj się choć na chwilę "odciąć" od realnych problemów.

Sprzątanie

Jeżeli Twoją głowę zajmują sprawy, na które i tak nie masz wpływu, dobrym rozwiązaniem będzie myślenie o czymś innym... chociaż przez chwilę. Skup się na drobnych czynnościach, które wykonujesz- mogą to być gruntowne porządki lub gotowanie. Fizyczne zmęczenie pozwoli Ci na chwilę zapomnieć o niezdrowej adrenalinie. 

Pozbywanie się problemów... na kartce 

Może Ci się wydawać, że prowadzenie pamiętnika to zajęcie dla nastolatki, jednak dobrze mieć choć jedno miejsce, w którym uporządkujesz wszystkie myśli towarzyszące Ci w ciągu dnia. Znajdź chociaż 20 minut dziennie na zapisanie listy problemów, które Cię dręczą i powoli zabierz się za ich rozwiązywanie. 

Nagradzanie się 

Czasami warto sobie "odpuścić". Jeśli obecnie rozwiązujesz poważny problem, nie oczekuj od siebie, że zostaniesz pracownikiem miesiąca. Zastanów się, z których obowiązków możesz zrezygnować, aby znaleźć trochę więcej czasu dla samej siebie i... stwórz sobie system nagród, na które będziesz czekała. Dzięki temu Twoje działania nabiorą sensu, a wszystkie zajęcia będziesz wykonywała z większą motywacją. 

Mówienie głośno o tym, co Cię boli 

Nic tak nie oczyszcza jak szczere przyznanie się do tego, co sprawia nam największe cierpienie. Jeżeli stresuje Cię sytuacja w pracy, powinnaś jak najszybciej porozmawiać o tym ze swoim szefem. Z kolei jeśli negatywne emocje dotyczą sytuacji w domu, nie wstydź się przyznać do swoich słabości przed partnerem. Zaufaj najbliższemu otoczeniu- najlepszym sposobem na uzyskanie pomocy jest głośne mówienie o tym, czego oczekujesz.

Zdjęcie: iStock 


Dodał(a): Alicja Bartosiak , Niedziela 08.10.2017 (aktualizacja: 2017-10-08)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×