1. Planuj weekendowe wycieczki
Najgorsze co możesz zrobić, aby nie pogodzić życia prywatnego z wymagającą karierą zawodową, to... wpaść w kołowrotek pracy i rutynę. Aby tak się nie stało, warto planować sobie weekendowe wycieczki i chociaż przez dwa dni w tygodniu nie przejmować się tym, co od poniedziałku czeka na Ciebie w pracy.
2. Rano wstawaj wcześniej
Dzięki wstawaniu skoro świt unikniesz sytuacji, gdy wszystko musisz robić w pośpiechu, co tylko przysparza Ci jeszcze więcej stresu. Wstań pół godziny wcześniej i na spokojnie zjedz śniadanie z rodziną. W taki sposób Twój poranek będzie zdecydowanie pełniejszy i bardziej satysfakcjonujący, a Ty pójdziesz do pracy w lepszym nastroju!
3. Wychodź z pracy wcześniej
Jeśli to tylko możliwe, staraj się wychodzić z pracy jak najwcześniej. Ważne, abyś czuła, że w ciągu dnia masz jeszcze czas na "życie", a Twoja codzienność w dni powszednie to nie tylko cały dzień w firmie. Staraj się także, w miarę możliwości, nie zostawać w pracy po godzinach - zabiera Ci to cenne chwile, które mogłabyś wykorzystać na aktywności w gronie rodzinnym lub z przyjaciółmi.
4. Wychodź na lunch
Podczas pracy warto od czasu do czasu wyjść na lunch na zewnątrz. Oczywiście nie oznacza to, że mamy tak robić codziennie, ale odpoczynek od miejsca, w którym spędzasz codziennie 8h Ci się przyda, a Twoja psychika Ci za to podziękuje!
5. Po godzinach wyłączaj powiadomienia z pracy
Gdy przychodzisz do domu po pracy, jeśli to tylko możliwe, wyłącz wszelkie internetowe powiadomienia zawodowe. Zamknij skrzynkę mailową, wyłącz Facebooka. Teraz masz swój czas na relaks i kontakt z bliskimi. Dla własnego zdrowia psychicznego, mentalnie "wyjdź z pracy"!
Drugą część artykułu znajdziesz tutaj.
zdjęcie: iStock
Zobacz też:
Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze