4 proste kroki do uniknięcia choroby Alzheimera

Wykorzystaj te sposoby i już teraz uniknij utraty pamięci oraz przyspieszonej demencji!

iStock-514309572.jpg

Wiele kobiet obawia się utraty zdolności umysłowych i twierdzi, że ich przyszłość to loteria. Według badań aż 44 procent z 1200 badanych dorosłych kobiet, choroby Alzheimera obawia się bardziej niż nowotworu, udaru mózgu, choroby serca czy cukrzycy. Okazało się również, że wiele z nich nie zdawało sobie sprawy, że mogą chronić się przed Alzheimerem!

Wszyscy mamy wpływ na to, w jakim wieku są nasze mózgi. To, jak żyje się w średnim wieku, ma wpływ na zdrowie mózgu oraz serca w przyszłości – twierdzi Ron Petersen. Zobacz, jak wyglądają fakty, a następnie podejmij kroki, aby przeciwstawić się chorobie już dziś.

Jedz jak Włoszka lub Greczynka

Wiele produktów pobudzających mózg oraz serce są wpisane w dietę śródziemnomorską. Są to przede wszystkim warzywa, owoce, rośliny strączkowe, orzechy, nasiona, produkty pełnoziarniste, świeże ryby, oliwa z oliwek oraz… czerwone wino. Drogocenne działanie nie wynika ze spożywania wyłącznie wybranych produktów, a poprzez ich umiejętne łączenie. Badania wielokrotnie potwierdziły, że otyłość oraz wysoki poziom cholesterolu mogą powodować pogorszenie funkcji poznawczych. Dieta śródziemnomorska odgrywa ogromną rolę w zmniejszeniu ryzyka zachorowania, wiec pamiętaj, aby odżywiać się właściwie, oraz że każda zmiana w pozytywnym kierunku jest lepsza niż żadna zmiana.

Ćwicz regularnie

Aktywność fizyczna poprawia zdolność koncentracji, stymuluje wzrost komórek mózgowych oraz poprawia funkcjonowanie pamięci długotrwałej. Im więcej ćwiczysz, tym lepiej funkcjonuje Twój mózg. Jeśli do tej pory tego nie robiłaś, pamiętaj, że nigdy nie jest za późno by zacząć. Regularne ćwiczenia aerobowe- około 150 minut tygodniowo- zmniejszają ryzyko atrofii mózgu. Nawet szybki marsz lub spacer mają działania ochronne.

Trenuj swój mózg

Jest to kolejny przykład zasady "używaj lub trać". Rutynowe wyzwania umysłowe wzmacniają połączenia między neuronami oraz zwiększają umiejętności poznawcze. Im większa różnorodność działań, tym lepiej. Karty, krzyżówki, szachy, gra na fortepianie, nauka tanga, wykłady lub wydarzenia kulturalne. Wszystko jedno! Chodzi o trenowanie mózgu! Pamiętaj jednak, aby go nie męczyć. Wybieraj działania, które lubisz, a nie te, które są dla Ciebie stresujące i trudne. Wtedy bowiem uruchamiasz kortyzol, czyli hormon odpowiedzialny za stres, a ten wpływa negatywnie na pamięć.

Spędzaj czas z właściwymi ludźmi

Czas spędzony z rodziną i przyjaciółmi to nie tylko zabawa, ale również psychiczne wzmocnienie. Społeczne zaangażowanie powoduje stymulację intelektualną, ponieważ ludzie używają różnych części mózgu do kontaktu i utrzymywania relacji z różnymi osobami. Co więcej, idealnie, aby wybierać chętnych do życia i optymistycznych ludzi. Ponieważ nie zawsze można uniknąć negatywnych, toksycznych relacji, spróbuj przynajmniej ograniczyć czas spędzony z takimi osobami. Wypróbuj również technik, które pomogą Ci uporać się ze stresem, kiedy jesteś zmuszona do przebywania z osobami, które mają na Ciebie negatywny wpływ.

Zdjęcie: iStock

 Źródło: womensweb 



Dodał(a): Zosia Brzezicka , Piątek 24.03.2017 (aktualizacja: 2017-03-24)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze

Awatar

Zobacz również

×