8 sposobów na lepszą odporność


5. CZERP ENERGIĘ Z ROŚLIN

Wkorzeniu żeń-szenia znajduje się blisko 30 rodzajów związków leczniczych ginsenozydów).
To właśnie one mobilizują system immunologiczny do wytwarzania komórek niszczących bakterie i wirusy. Żeń-szeń jest dostępny w postaci tabletek lub toniku. Możesz sięgnąć po nie, gdy czujesz, że zbliża się infekcja. Ważnym roślinnym sojusznikiem twojego układu odpornościowego jest również dzika róża – rekordzistka pod względem zawartości witamin: C, B1, B2. Dobrym źródłem tych cennych składników są też owoce żurawiny. Znane u nas od dawna, ale niedoceniane. Tymczasem kryją w sobie prawdziwe bogactwo działających antybakteryjnie kwasów: cytrynowego, chinowego i jabłkowego. To idealne wsparcie dla twoich komórek odpornościowych.

6. ŁYKAJ PROBIOTYKI

Bakterie probiotyczne żyją w twoim przewodzie pokarmowym po to, by poprawić trawienie różnych substancji, których dostarczyłaś sobie wraz z jedzeniem.
Biorą również udział w produkcji niektórych witamin. Sprawiają, że w jelitach nie rozmnażają się nadmiernie bakterie gnilne i grzyby. Każdy z nas ma takie bakterie probiotyczne, ale niestety łatwo je zniszczyć, np. podczas przyjmowania antybiotyków. Wtedy grzyby i nieprzyjazne bakterie zaczynają namnażać się w niekontrolowany sposób. Efektem jest osłabienie, zmiany skórne i podatność na infekcje. Wtakich sytuacjach warto sięgnąć po preparat, który zawiera dobroczynne szczepy bakterii, np. Nutriplant lub ProbioLac.

7. ZASZCZEP SIĘ

W wypadkach, gdy nie pomaga zmiana trybu życia, wzmacniająca dieta i hartowanie, układ odpornościowy trzeba wspomóc, stosując szczepionki. Mowa tu nie tylko o najpopularniejszych "zastrzykach" przeciwko grypie, ale również innych, rzadziej stosowanych, ale dostępnych, szczepionkach stymulujących układ immunologiczny, które lekarze wypisują w wypadku:
■ nawracających zakażeń górnych dróg oddechowych (w tym uszu, zatok, nosa, gardła,
oskrzeli, płuc),
■ powracających często infekcji układu moczowego.

Wszystkie szczepionki zawierają przekształcone i unieszkodliwione cząsteczki bakterii lub wirusów. Drobnoustroje te mają za zadanie "przedstawić się". Po takiej prezentacji układ odpornościowy wytwarza przeciwko nim przeciwciała, czyli białka krążące w organizmie. Kiedy następnym razem zaatakują cię takie same drobnoustroje, przeciwciała zareagują błyskawicznie. Szczepionki mają nie tylko klasyczną postać zastrzyków. Obecnie podaje się je także w kapsułkach lub w aerozolu. Terapia może niekiedy okazać się długotrwała (do kilku miesięcy) i powinna być dobierana indywidualnie dla każdego pacjenta.

8. OGLĄDAJ KOMEDIE

Śmiech i pozytywne emocje zbawiennie wpływają na twój układ odpornościowy. Jedna z dziedzin współczesnej medycyny – neuroimmunologia – bada te powiązania, by wykorzystywać je w praktyce. Od tego, w jakim jesteś nastroju, zależy, jakie impulsy są przesyłane z centralnego układu nerwowego do systemu odpornościowego. A zatem jak najczęściej oglądaj komedie, np. "Dzień świstaka", "Lepiej późno niż później", "Mamma Mia!", i korzystaj z faktu, że dostępne są bez recepty!


Tekst: Iwona Kołakowska, konsultacja Izabela
Kutyła, internista z CM LIM w Warszawie




Dodał(a): Ola Wójcik , Piątek 13.07.2012 (aktualizacja: 2012-09-10)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
Lena82
Bardzo ciekawy artykuł, myślę że warto się stosować to tych zasad. Sama staram się dużo ruszać i zdrowo odżywiać żeby zwiększyć swoją odporność, dodatkowo stosuję probiotyk doustny provag. Nie mam problemów z infekcjami intymnymi, nie mam problemów jelitowych, dobrze się czuje. Polecam wszystkim probiotyki, bo naprawdę pomagają!
Dodano: 2012-07-15 22:30:26 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×