Co jeść, by polepszyć sobie humor? Oto dieta przeciw wiosenno-letniej chandrze! Cz. 2.

Co jeszcze warto mieć w swojej kuchni wiosną i latem? Zobacz!

dietanmadobryhumor2mainmain.jpg

Pierwszą część artykułu znajdziesz tutaj

Orzechy

Orzechowe przekąski są źródłem tryptofanu - aminokwasu pobudzającego produkcję serotoniny, czyli hormonu szczęścia w naszym organizmie. Dlatego warto podjadać orzechy jako zdrową przekąskę, oczywiście z umiarem, pamiętając o tym, że niektóre z nich mogą być naprawdę mocno tuczące. 

Warto kupić sobie np. mieszankę studencką i gdy w pracy napadnie nas chęć na niezdrową przekąskę lub kolejną kawę, sięgać po garść pysznych bakalii, które w oka mgnieniu poprawią nam też nastrój. 


Pestki z dyni

W pestkach znajdziemy cynk, który redukuje zmęczenie, potas, który wpływa korzystnie na pracę naszego serca oraz magnez, dzięki któremu mamy m.in. lepsze samopoczucie. 

Ponadto pestki z dyni mają także właściwości obniżające ciśnienie, dlatego polecane są wszystkim osobom, którym łatwo ciśnienie się podwyższa. Warto pestki mieć pod ręką, np. w pracy lub w domu, aby zamiast niezdrowych, tłustych przekąsek, podjadać je np. oglądając film.


Cukinia 

Wiosną warto sięgać po cukinię! To prawdziwa skarbnica witamin, ale zwłaszcza tych z grypy B, czyli odpowiedzialnych za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. 

Jakby tego było mało, w cukinii znajdziemy też mnogość cennych dla organizmu minerałów, a do tego jest pyszna i wspomaga perystaltykę jelit, co skutkuje lepsza przemianą materii i lepszym samopoczuciem. 


Owoce sezonowe

Matka natura tak mądrze to wymyśliła, że wtedy, gdy potrzeba nam konkretnych składników, pojawiają się owoce sezonowe. Arbuz, czereśnie, wiśnie, maliny, porzeczki - te dobrodziejstwa natury bogate są w cenne dla organizmu składniki, które nie tylko dodadzą nam zdrowia, ale także poprawią humor. Warto również dodać, że owoce sezonowe wspaniale nawadniają organizm wiosną i latem, gdy na co dzień tracimy dużo wody. 

zdjęcie: iStock 

Zobacz też:


Dodał(a): Katarzyna Rydz-Korzenecka , Wtorek 30.05.2017 (aktualizacja: 2017-05-29)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Anonim
Kiedyś to dla polepszenia humoru czekoladę jadłam albo lody i źle to się skończyło sporo przytyłam. Teraz moim poprawiaczek humoru są lekkie dania sałatki owocowe czy zdrowy jogurt z mussli. Od miesiaca jestem na diecie pudełkowej lightdiet i na słodkie już nawet nie patrzę.
Dodano: 2017-06-09 12:10:50 Zgłoś nadużycie
Anonim
Smoothie owocowe z błonnikiem z oleofarm (żeby było sycące)= mmmm.... to mój ulubiony sposób na dobry nastrój i dbanie o linię. Naprawdę poprawia humor i dodaje energii :)
Dodano: 2017-05-30 12:44:38 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×