Dieta ketogeniczna: na czym polega?

Szukasz dla siebie idealnej diety? Sprawdź, na czym polega dieta ketogeniczna i czy warto po nią sięgnąć!

dietaapsycha.jpg

Próbowałaś już każdej diety i nadal nie możesz znaleźć rozwiązania, które byłoby najlepsze dla Twojego organizmu? Dieta ketogeniczna to sposób na szybkie chudnięcie, bez odczuwania ciągłego głodu. Na czym dokładnie polega, jakie niesie za sobą ryzyko i co musisz wiedzieć, zanim się na nią zdecydujesz?

Głównym celem wynalezienia diety ketogenicznej wcale nie była redukcja masy ciała- stosowano ją zwykle w przypadku wystąpienia padaczki u dzieci i młodzieży, kiedy zawodziło zwyczajne leczenie farmakologiczne. Dieta jest również pomocna w leczeniu cukrzycy oraz zapobieganiu nowotworom. Dieta ketogeniczna zawiera wysokie ilości tłuszczy oraz małą ilość węglowodanów, co w pierwszych dniach jej stosowania stanowi duży szok dla organizmu. Dokładny jadłospis jest zwykle dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta, które określić może jedynie lekarz. Ograniczanie dostarczanych organizmowi węglowodanów sprawia, że rezerwy glukozy stają się niewystarczające do pełnego utleniania tłuszczu. W ten sposób wytwarzane są ciała ketonowe, które trafiają do tkanek obwodowych, gdzie wykorzystywane są jako źródło energii.

Co ciekawe, ciała ketonowe całkowicie hamują uczucie głodu, co bardzo pomaga osobom na diecie. Prowadzi to do szybkiej zmiany nawyków żywieniowych. Metoda ograniczania węglowodanów przynosi szybkie efekty i jest dużo trwalsza niż inne diety, jednak zanim zaczniesz ją stosować konieczna będzie konsultacja z dietetykiem. 

Wady diety ketogenicznej- na co musisz uważać?

Mimo że dieta ketogeniczna jest niezwykle skuteczna, niesie za sobą pewne ryzyko. Ciała ketonowe obciążają nerki i wątrobę, powodują również uczucie zmęczenia. Dłuższe stosowanie diety sprawia, że organizmowi zaczyna brakować energii, dochodzi również do częstych zaparć. Podczas stosowania diety ketogenicznej warto również pamiętać o stałym uzupełnianiu składników odżywczych i witamin. Dłuższe stosowanie diety może prowadzić do kamicy moczanowej i zwiększenia kwasu moczowego we krwi.

Zdjęcie: iStock 



Dodał(a): Alicja Bartosiak , Środa 16.08.2017 (aktualizacja: 2017-08-16)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (1)

Awatar
Anonim
Ja od kiedy zaczęłam biegać, zmieniłam dietę. wprowadzając do niej nasiona orzechy poprawiło mi się samopoczucie , koncetracja i zgubiłam 3 miesiące 5 kg :) pierwszym produktem na mojej liście zakupowej były nasiona konopne , białko konopne i herbata z konopi z dodatkiem malin i liści lipy . pierwsze wrażanie co do nasion - i co ja z nimi zrobię? jak i z czym je jeść? poczytałam, popytałam, jestem mistrzynią budyniów znasion i batonów energetycznych z dodatkiem orzechów i różnych nasion po treningu. kupuję produkty konopne tj mąkę kołacz konopny miód konopny z CBD tutaj: konopiafarmacja pl Polecam! byłam w sklepie stacjonarnym - w Poznaniu na ul. Ratajczaka 33 babeczka dużo mi podpowiedziała, o działaniach, ograniczeniach i stosowaniu. mam nadzieję, że moja opinia okaże się pomocna :)
Dodano: 2017-12-19 21:14:01 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×