Trening z głową

Interwał dla twardzielek

Gdy już zwiększy się twoja wytrzymałość, będziesz mogła zdecydować się na interwały. Zwykle trwają one o połowę krócej niż typowy trening aerobowy, czyli od 20 do 25 minut. W jego trakcie na przemian wykonujesz ćwiczenia o dużej i niskiej intensywności. Czyli, przykładowo przez trzy minuty musisz dawać z siebie dosłownie wszystko, by przez kolejne dwie trenować w umiarkowanym tempie. I tak przez około pięć serii.

Trening z głowąNajwiększą zaletą tego rodzaju treningu jest to, że pomaga on szybko spalić tłuszcz. Gdy podczas wykonywania interwału zmienia się intensywność ćwiczeń powstaje tzw. dług tlenowy. I to właśnie on jest odpowiedzialny za pochłanianie zbędnego tłuszczyku. Co więcej, po zakończeniu treningu organizm nadal potrzebuje większej ilości tlenu i dzięki temu nadal pozbywamy się tłuszczu. Pamiętaj, żeby nie wprowadzać treningu interwałowego na własną rękę, najpierw skonsultuj się ze specjalistą. Interwał możesz stosować zamiennie z treningiem cardio.

Relaksujący streching

Staraj się po każdym treningu poświęcić 10 minut na rozciąganie. Usiądź na macie, wykonaj kilka skłonów. Ćwicz powoli, w wybranej pozycji powinnaś wytrzymać kilkanaście sekund. Streching nie tylko wzmacnia mięśnie, ale również poprawia ich elastyczność. Dzięki regularnemu rozciąganiu zmniejszasz również ryzyko kontuzji.

Przy zachowaniu odpowiednich proporcji pomiędzy treningami: siłowym i aerobowym, już po miesiącu możesz zauważyć, że twoje ciało zaczyna się zmieniać. Uda stają się bardziej jędrne, a zbędnego tłuszczyku na brzuchu jest coraz mniej. Ponadto, regularny wysiłek fizyczny pomoże wzmocnić odporność i poprawić nastrój. A wszystko dzięki temu, że podczas biegania czy jazdy na rowerze organizm zaczyna wytwarzać hormony szczęścia, czyli endorfiny (które w tym przypadku działają również jako środek przeciwbólowy).

Siłownia to także idealne miejsce na  rozładowanie stresu. Ponadto, treningi korzystnie wpływają na przemianę materii. I na koniec ostrzeżenie – siłownia, jak każda forma ruchu, może uzależnić.


Tekst: Ela Kowalska
Źródło: MilionKobiet.pl

Przeczytaj również:

Zacznij od zera!

Piękna w bikini sekrety Hollywood

Sexy ciało




Dodał(a): Edyta Zlomaniec , Poniedziałek 27.02.2012 (aktualizacja: 2012-02-24)
Ocena:

Dodaj komentarz

Wszystkie komentarze (2)

Awatar
Zaloguj się lub zarejestruj jeśli chcesz dodać komentarz.
elaela
Sport i ruch sa bardzo ważne w naszym życiu! Przykładem jest mój kolega, który tryska energią i zdrowiem. Ćwiczy na siłowni od dłuższego czasu i bardzo regularnie trenuje. Bierze także https://centrumodzywek.net/193_best-body , ponieważ dzięki nim ma możliwość znacznie szybciej rozwijać swoje mięśnie!
Dodano: 2017-02-27 18:50:57 Zgłoś nadużycie
paula2509
:)
Dodano: 2011-09-13 17:27:06 Zgłoś nadużycie

Zobacz również

×